نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مسعود سید طالبی به ۵ سال زندان دیگر محکوم شد

20-دسامبر-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: سید مسعود سید طالبی یکی از متهمان پرونده موسوم به فعالان فیسبوکی به اتهام توهین به مقدسات بار دیگر در دادگاه انقلاب به ۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش هرانا، طی روز شنبه ۲۹ آذر ماه سیدمسعود سیدطالبی که پیش‌تر به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، به اتهام توهین به مقدسات در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه بدون حضور وکیل مدافع به ۵ سال زندان دیگر محکوم شد.

وی که در تاریخ ۲ آذر ماه ۹۲ بازداشت شده بود، پیش‌تر به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به سران قوا و توهین به اشخاص» به تحمل ۱۵ سال و یک روز زندان محکوم شده و پس از اعتراض حکم وی به شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان ارجاع و این شعبه به پرونده نقص گرفته بود. پرونده پس از این نقص به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع داده شد و قاضی مقیسه آقای سید طالبی را از بابت توهین به مقدسات که پیش تر در پرونده نبود، تفهیم اتهام و سرانجام محکوم کرد.

گفتنی است، سیدمسعود سیدطالبی به همراه ۷ فعال فیسبوکی دیگر در پرونده موسوم به فعالان فیسبوکی بازداشت شد، در مجموع تاکنون برای این شهروندان ۱۳۳ سال زندان حبس صادر شده است.

زندانیان