نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هفته‌ای سه هزار کانال مجازی مسدود می‌شود

16-جولای-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: وزیر ارتباطات از مسدود شدن سه هزار کانال در شبکه های مجازی در هفته توسط این نهاد خبر داد. روز گذشته خرم‌ آبادی، معاون دادستان کل کشور در این رابطه گفته بود که تاکنون دستور قضایی فیلتر هشت هزار کانال تلگرامی به وزارت ارتباطات داده شده، اما این کانال‌ها فیلتر نشده‌اند.

به گزارش صداوسیما، محمود واعظی در حاشیه بازدید از دستاوردهای مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات همراه اول گفت: “به طور متوسط هفته ای سه هزار کانال مسدود شده است و گزارش آن به مقامات قضایی داده می‌شود”.

وی ادامه داد: “این هم خواست مردم، دولت و نظام است که همه بتوانند کاملا از فضای مجازی استفاده کنند اما تهدیدات آن و کانال های فاسد و غیراخلاقی و حتی کانال هایی که برای نوجوانان خشن است، بسته شود”.

واعظی با اشاره به امنیت بالای شبکه ملی اطلاعات إظهار داشت: “با تمهیدات صورت گرفته جلوی هک شدن این شبکه گرفته شده است”.

وی افزود: “دسترسی این شبکه برای خارج از کشور فراهم است جزو در موارد خاص مثل انتخابات یا سرشماری نفوس و مسکن که این دسترسی محدود شد”.

روز گذشته خرم‌ آبادی، معاون دادستان کل کشور در این رابطه گفته بود که تاکنون دستور قضایی فیلتر هشت هزار کانال تلگرامی به وزارت ارتباطات داده شده، اما این کانال‌ها فیلتر نشده‌اند.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران، همان زمان صحبت‌های آقای خرم‌آبادی را رد کرده و گفته بود هشت هزار کانال تلگرامی مجرمانه وجود ندارد و مجرمانه بودن این کانال‌ها “نظر شخصی” آقای خرم‌آبادی است.

به گزارش ایرنا آقای واعظی گفته بود: “ایشان تخصص این مسایل را ندارند اما همواره مصاحبه کرده و اعلام نظر می‌کنند و نظرشان بسته شدن همه چیز است.”

زندانیان