نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

«هنجارشکنان گیلان کارت منکراتی می‌گیرند»

1-نوامبر-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان به رویکرد جدید این ستاد برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: هنجارشکنان گیلان کارت هدیه منکراتی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر گیلان با موضوع «نظارت همگانی، رسانه و تشکل‌های مردمی» در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: گیلان از گروه‌های پیش‌رو تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر در کشور است.

وی به تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال آمران به معروف و ناهیان از منکر گیلان عملکرد قابل قبولی داشتند.

شفیعی‌زاده فعال کردن گروه‌های تذکر لسانی را از اقدام‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان برای نخستین بار در کشور خواند و بیان کرد: تعداد ۵۰۰ نفر در قالب گروه‌های تذکر لسانی در شهر رشت فعال هستند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه ۲۳ هزار تذکر لسانی در ۶ ماه نخست امسال در استان انجام شده است، تصریح کرد: گروه‌های تذکر زبانی امر به معروف و نهی از منکر افراد را ارشاد کردند و مخاطبان تذکرها را پذیرفتند.

وی به ۱۶  مورد درگیری لسانی بین آمران به معروف و ناهیان از منکر با مخاطبان در گیلان اشاره کرد و گفت: گروه‌های امنیت اخلاقی پلیس در کنار آمران به معروف حضور دارند.

شفیعی‌زاده با اشاره به وجود ۱۰۴ هزار نفر بازاری در گیلان، یادآور شد: با هماهنگی انجام شده با اتحادیه‌های صنفی استان تمام بازاریان جزء آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌شوند.

امام جمعه موقت رشت، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در تمام شهرستان‌های گیلان را فعال دانست و خاطرنشان کرد: طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر با ۲۵ بند در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را معجزه اسلام ذکر کرد و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در کشور نهادینه شود به‌تنهایی می‌توان پاسخگوی مشکلات فرهنگی در جامعه باشد.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از مرحله تذکر زبانی عبور کرده است، تصریح کرد: ستاد مذکور اکنون به مرحله تذکر کتبی رسیده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان به رویکرد جدید این ستاد برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: هنجارشکنان گیلان کارت هدیه منکراتی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تذکر زبانی در جای خود محفوظ است، بیان کرد: ۲۰ نوع کارت هدیه تذکر کتبی امر به معروف و نهی از منکر برای گروه‌های مختلف در قالب شهروند محترم، کاسب شریف، نوجوان عزیز، راننده زحمتکش، دوست مسجدی سلام و … طراحی شده و از هفته آینده در گیلان اجرایی می‌شود.

زندانیان