نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پلمپ سه «مرکز برپایی پارتی شبانه» در کرمان

8-آگوست-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از پلمپ سه «مرکز برپایی پارتی‌های شبانه» و بازداشت ۱۸ تن در این رابطه خبر داد.

دادخدا سالاری روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد به خبرگزاری میزان،‌ وابسته به قوه قضائیه، گفت: این افراد در حاشیه شهر کرمان و در راستای طرح ویژه «مبارزه با منکرات» بازداشت شده‌اند.

او افزود که پلمپ سه «خانه باغ» که محلی برای برپایی «پارتی‌های شبانه» بوده‌اند در روز‌های اخیر و در پی «جمع آوری اطلاعات دقیق توسط نیروی انتظامی و انجام عملیات پلیسی» صورت گرفته است.

به گفته وی، پس از پلمپ این مراکز، «برپا کنندگان اصلی و صاحبان این اماکن تحت تعقیب قرار گرفتند و در مجموع ۱۸ نفر از عوامل این مجالس نیز بازداشت شدند.»

این مقام قضایی برگزاری «پارتی‌های شبانه» را نشانه این دانست که «دشمن مرزهای ما را شکسته و وارد قلمرو جامعه و خانه‌ها» شده و دادستانی در برخورد با «مظاهر فسق و فجور انقلابی عمل» خواهد کرد.

فرماندهان انتظامی در برخی از استان‌های ایران سال‌هاست که در موارد متعدد از سرکشی به باغ‌ها و باغ‌تالارهایی که به گفته آنان، احتمال برگزاری جشن مختلط در آنها وجود دارد، سخن گفته و از پلمپ برخی از آنها نیز خبر داده‌اند.

در دو سال اخیر نیز انتشار گزارش‌های مبنی بر بازداشت شهروندان استان‌های مختلف، به اتهام شرکت در «‌پارتی‌های مختلط» افزایش یافته است که براساس برخی گزارش‌ها این برخورد‌ها به خواسته علی خامنه‌ای و در راستای مبارزه با «آسیب‌های اجتماعی» صورت می‌گیرد.

این بازداشت‌ها که در شهرهای مختلف ایران رخ می‌دهد٬ حتی به جشن‌های تولد و عروسی نیز کشیده شده و تاکنون ده‌ها تن در این ارتباط بازداشت یا به قید تعهد و پرداخت جریمه آزاد شده‌اند.

۱۷ اردیبهشت ماه امسال نیز دادستان عمومی و انقلاب کرمان از «انهدام یک باند بزرگ برپایی پارتی‌های شبانه» در این شهر و بازداشت ۵۵ زن و مرد در این رابطه خبر داده بود.

زندانیان