نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پنجاه و پنج زن و مرد حاضر در یک مهمانی خصوصی دستگیر شدند

7-می-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از بازداشت ۵۵ زن و مرد شرکت کننده در یک مهمانی شبانه مختلط در این شهر خبر داد. این مقام قضایی گفت علاوه بر بازداشت شهروندان تعداد ۱۹ دستگاه خودروی لوکس و دو دستگاه موتورسیکلت متعلق به این افراد نیز توقیف شده است.

به گزارش میزان، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اظهارکرد: “در پی رصد‌های انجام گرفته از سوی پلیس، شب گذشته مکان برپایی پارتی در یکی از منازل واقع در شهر کرمان مورد شناسایی قرار گرفت و با صدور حکم قضائی، پلیس ۵۵ زن و مرد حاضر در پارتی را که در حال مصرف مشروبات الکلی و رقص وپایکوبی به صورت مختلط بودند، دستگیر کرد”.

دادستان کرمان با اعلام اینکه مکان برپایی جرم با حکم قضائی پلمب شده است، افزود: “در این رابطه ۱۹ دستگاه خودروی لوکس و گرانقیمت و دو دستگاه موتورسیکلت سنگین و ۱۰ لیتر مشروبات الکلی و سایر وسایل جرم از متهمان کشف و توقیف گردیده است”.

مسئولان قوه قضائیه ایران از پارتی‌های شبانه به عنوان مصداق ناهنجاری و فساد اجتماعی نام می‌برند و از آنجا که در قوانین ایران پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه است، ماموران انتظامی این کشور با کسب احکام قضایی به محل برگزاری چنین میهمانی‌هایی یورش می‌برند.

این در حالی است که فعالان حقوق بشر برگزاری میهمانی در داخل خانه‌های شخصی را بخشی از حقوق افراد در حریم‌ شخصی خودشان می‌دانند.

زندانیان