نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کنسرت «کیتارو» به دلیل مخالفت نیروی انتظامی لغو شد

20-اکتبر-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت اجرای شب پنجم کنسرت موسیقی «کیتارو» به دلیل مخالفت اداره اماکن نیروی انتظامی لغو شد.

ارجمند عصر یکشنبه ۲۷ مهر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: «مجوز اداره اماکن برای چهار شب اجرای آهنگساز ژاپنی صادر شده بود که به دلیل استقبال مخاطبان، برگزارکنندگان یک شب دیگر این اجرا را تمدید کردند که این اتقاق امکان‌پذیر نشد.»

کنسرت کیتارو آهنگساز و موسیقی‌دان ژاپنی طی چهار شب از چهارشنبه هفته گذشته تا شنبه ۲۶ مهر در تالار وزارت کشور برگزار شد.

کیتارو متولد سال ۱۹۵۳ میلادی در شهر تویوهاشی ژاپن است. او اولین‌بار با خریدن یک گیتار و بدون هیچ معلمی نوازندگی را تجربه کرد.

کیتارو که اکنون به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین آهنگسازان جهان شناخته می‌شود‌، تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی ندارد و به گفته‌ خودش‌، آموخته است که فقط به گوش و احساسات خود اعتماد کند.

این چهره‌ مشهور دنیای موسیقی که اکنون ساکن شمال سانفرانسیسکو در آمریکاست،‌ پس از آشنایی با ساز سینتی‌سایزر قدم به عرصه‌ موسیقی جهان نهاد.

وی پس از آشنایی با گروه «خانواده‌ خاور دور» و تور سراسر اروپا،‌ اولین آلبوم خود را در سال ۱۹۷۶ منتشر کرد. «داستان ماه کامل» و «بهشت» از نخستین آلبوم‌های او هستند. از کیتارو تاکنون ۳۰ آلبوم منتشر شده بسیاری از آن‌ها جزو پرفروش‌ترین آثار موسیقی جهان بوده‌اند.

کیتارو پس از همکاری در ساخت موسیقی سریال مستند «جاده ابریشم» به شهرت و محبوبیتی بین‌المللی دست پیدا کرد.

زندانیان