نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گوگل: حملات فیشینگ علیه کاربران ایرانی افزایش یافته است

13-ژوئن-2013

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: گوگل می گوید حملات سه هفته گذشته را مختل کرده است

 

به گزارش بی بی سی، گوگل اعلام کرده که در سه هفته گذشته تلاش هایی برای ربودن رمز عبور ده ها هزار کاربر ایرانی خدمات پست الکترونیک جی میل صورت گرفته است.

 

به گفته اریک گروس، معاون مدیرعامل گوگل در امور مهندسی ایمنی، منشاء این حملات ایران است و به نظر می رسد با انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ارتباط داشته باشد.

 

به گفته آقای گروس، حملات اخیر که از داخل ایران منشاء گرفته باعث افزایش قابل توجه حملات موسوم فیشینگ علیه حساب های کاربری در منطقه شده است.

 

آقای گروس در وبلاگ گوگل نوشت: “برای حدود سه هفته، ما تعدادی حملهٔ فیشینگ از طریق ایمیل را که هدفشان به خطر انداختن حساب های ده ها هزار کاربر ایرانی بود، تشخیص دادیم و مختل کردیم. ”

 

بر این اساس، قربانیان این حملات ایمیلی دریافت می کنند که دربردارندهٔ یک لینک به صفحه ای است که وانمود می کند راهی برای حفظ و نگهداری حساب های کاربری ارائه می کند.

 

بنا بر اعلام گوگل “اگر کاربر بر روی لینک کلیک کند، یک صفحهٔ جعلی ورود به حساب کاربری گوگل را می بیند که نام کاربری و رمز عبورش را خواهد دزدید.”

 

بنابر اعلام گوگل، این حملات به وسیله افرادی صورت گرفته که دو سال پیش نیز دست به اقدام مشابهی علیه کاربران ایرانی زدند.

 

گوگل اعلام کرده است که سیاست این شرکت اطلاع رسانی به کاربرانی است که هدف حملات سازمان دهی شده به وسیله دولت ها قرار می گیرند.

 

آقای گروس همچنین به کاربران گوگل، به خصوص در کشورهایی مانند ایران توصیه کرده است که برای ارتقا امنیت حساب های کاربری خود، نحوه ورود خود را به صورت دو مرحله ای تنظیم کنند.

 

او افزود: همچنین پیش از تایپ کردن گذرواژهٔ خود، همیشه اطمینان حاصل کنید که نشانی وب در نوار نشانی بالای صفحهٔ مرورگرتان با /https://accounts.google.com شروع شود. اگر نشانی صفحه وب با این متن یکی نیست، لطفاً گذرواژهٔ خود را وارد نکنید.”

برچسب ها:

زندانیان