نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادی مهرداد صبوری از زندان مرکزی سنندج

18-مارس-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: افشین ندیمی و مهرداد صبوری، از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری از زندان مرکزی سنندج آزاد شدند.

 

به گزارش وب‌سایت این کمیته، افشین ندیمی و مهرداد صبوری از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، در روز ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۲، به هنگام ورود به ایران و بعد از مدتها کار در کردستان عراق توسط نیروهای امنیتی شهرستان بانه بازداشت و روانه ی بازداشتگاه اداره ی اطلاعات کامیاران شدند، که بعد از مدتی کوتاه به اداره ی اطلاعات سنندج منتقل، و مدت ۳۵ روزرا در سلول های انفرادی بازداشتگاه این نهاد امنیتی سپری، و بعد از آن به زندان مرکزی سنندج منتقل گردیدند.

 

در جریان محاکمه ی این دو فعال کارگری که در غیاب وکلای مدافعشان صورت گرفت، افشین ندیمی به خاطر عضویت در کمیته هماهنگی به پنج سال و به خاطر تبلیغ علیه نظام به یک سال و در مجموع به شش سال حبس تعزیری محکوم و مهرداد صبوری نیز به خاطر عضویت در کمیته هماهنگی به چهار ماه و تبلیغ علیه نظام به چهار ماه و در مجموع به هشت ماه حبس تعزیری محکوم گردیدند.

 

در دادگاه تجدید نظر از حیث عضویت در کمیته هماهنگی تبرئه، و احکام آنان تنها با تبلیغ علیه نظام برای افشین ندیمی به یکسال، و برای مهرداد صبوری به چهار ماه تقلیل یافت. که افشین ندیمی موقتاً در تاریخ ۴ اسفند ماه با تودیع وثیقه ی یکصد و سی میلیون تومانی، آنهم تا ابلاغ حکم قطعی آزاد گردید. مهرداد صبوری نیز پس از اتمام چهار ماه حبس خود در تاریخ ۲۱ اسفند ماه آزاد شد.

زندانیان