نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ابراز نگرانی زندانیان اهل سنت زندان رجایی‌شهر در مورد وضعیت بهنام ابراهیم‌زاده

27-آگوست-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: زندانیان عقیدتی محبوس در زندان رجایی‌شهر طی بیانیه‌ای حمایت خود را از بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری دربند اعلام کردند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، زندانیان کُرد اهل سنت محبوس در سالن ۱۰ زندان رجایی‌شهر کرج، طی بیانیه‌ای خواستار انتقال هر چه سریع‌تر بهنام ابراهیم‌زاده به سالن زندانیان سیاسی این زندان شدند.

بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری، که در پی یورش ماموران گارد به بند ۳۵۰ زندان اوین به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شده بود تا روز ۲۱ مرداد ماه در سلول‌های انفرادی و تحت بازجویی قرار داشت. وی در این روز به بند ۱ زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده و از این روز اعتصاب غذای خود را خواسته‌ی انتقال به سالن زندانیان سیاسی در این زندان آغاز کرده است.

وی هم‌اکنون در اعتصاب غذا و در وضعیت جسمی نامناسبی قرار دارد.

متن بیانیه‌ی زندانیان اهل سنت زندان رجایی‌شهر کرج که برای انتشار در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته، عینا در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب واحترام حضور مردم شریف ایران

ما جمعی از زندانیان عقیدتی کرد سنی در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر ظلم وارده بر زندانی سیاسی بهنام ابراهیم زاده را محکوم کرده وخواستاریم با رسیدگی به مشکلات ایشان باعث آرامش خاطر زندانی و خانواده نگرانش را فراهم آورده وبا خواسته های مشروع ایشان موافقت شود وهر چه زودتر با انتقال ایشان به سالن زندانیان سیاسی که حق هر زندانی سیاسی و عقیدتی میباشد که درمیان جرا ئم خطرناک نگهداری نشود زمینه را برای شکستن اعتصاب این زندانی را فراهم بفرمایید وهمچنین نسبت به وضع جسمی ایشان که حدود ۳ هفته است در اعتصاب می باشد نگرانی خود را اعلام می نماییم.

از طرف جمعی از زندانیان عقیدتی اهل سنت کرد زندان رجای شهر

زندانیان