نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار جعفر عظیم زاده فعال کارگری، به دادسرا

29-اکتبر-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: صبح روز دوشنبه پنجم آبانماه جعفر عظیم زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران به شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٣٣ شهید مقدس (اوین) احضار و مورد بازپرسی قرار گرفت. 

به گزارش سایت این اتحادیه، در این بازپرسی، اتهامات اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت داخلی، خارجی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به جعفر عظیم زاده تفهیم شد و وی با رد این اتهامات به دفاع از فعالیتهای خود و اتحادیه آزاد کارگران ایران پرداخت و با توضیح شرایط مشقت بار تحمیل شده بر کارگران ایران، اعتراض به این شرایط را حق مسلم آنان خواند و در ادامه با محق و قانونی خواندن تجمعات اعتراضی کارگران و هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت کار خطاب به بازپرس پرونده گفت: همین الان دولت در صدد ایجاد تغییرات بسیار ضد کارگری در قانون کار است آنوقت من کارگر چطور میتوانم ساکت بنشینم و اعتراضی نکنم، این قوانین مربوط به زندگی من کارگر است و کاملا طبیعی است که من و همکارانم در مقابل چنین رویکردی از سوی دولت ساکت نخواهیم نشست و دست به تجمع و اعتراض خواهیم زد. این حق ماست. وی افزود: مامورین امنیتی تلاش میکنند با وارد کردن اتهامات سیاسی و امنیتی به ما کارگران، ما را ساکت کنند و عملا میگویند در مقابل هر ستمی که بر شما تحمیل میشود چیزی نگوئید و خوب طبیعی است که نه ما و نه هیچ انسان دیگری در مقابل شرایط مشقت باری که بر وی تحمیل میشود ساکت نمی نشیند و ما نیز داریم همین کار را میکنیم، این کجایش به اقدام علیه امنیت کشور ربط دارد.

جعفر عظیم زاده به همراه جمیل محمدی در ساعات اولیه بامداد دهم اردیبهشت ماه و بدنبال نامه هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران به وزیر کار مبنی بر برگزاری تجمع در مقابل وزارت کار در روزجهانی کارگر در اعتراض به حداقل مزد مصوب بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و پس از ۴۶ روز آزاد گردید. مامورین امنیتی هنگام دستگیری جعفر عظیم زاده کلیه اوراق شناسائی وی همچون کارت ملی، شناسنامه و پاسپورتش را به همراه سند خانه پروین محمدی، هارد کامپیوتر، لب تاب و برخی اسناد دیگر را با خود بردند و علیرغم تماسها و اعتراضات مکرر وی، وزارت اطلاعات تاکنون از عودت آنها خودداری کرده و بطور غیر قانونی از طریق مصادره اوراق شناسائی جعفر عظیم زاده، وی را عملا از حقوق قانونی اش محروم و از این طریق سعی در اعمال فشار بر او کرده است. 

جعفر عظیم زاده عضوهیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران در اعتراض به حداقل مزد و نماینده ۱۵۰۰ کارگر کارخانه های مختلف در شکایت از صندوق سازمان تامین اجتماعی است.

برچسب ها:

زندانیان