نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار دو فعال کارگری به دادگاه

9-آگوست-2016

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد جهت محاکمه به شعبه اول دادگاه انقلاب و شعبه ۱۰۱  کیفری شهرستان ساوه احضار شدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، بر اساس احضاریه ای که به این دو عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران ابلاغ شده است آنان به ترتیب روز هشتم شهریور در شعبه ۱۰۱ کیفری  و روز چهاردهم شهریور در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ساوه مورد محاکمه قرار خواهند گرفت. شاکی  هر دو پرونده ای که بر علیه شاپور احسانی راد و جعفر عظیم زاده در دو دادگاه کیفری و انقلاب تشکیل شده است کارفرمای کارخانه نورد لوله صفا می باشد.

بر اساس کیفر خواستی که در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ساوه بر علیه جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد صادر شده است آنان متهم به اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و تبلیغ بر علیه نظام جمهوری اسلامی شده اند. همچنین بر اساس کیفر خواست دادگاه شعبه ۱۰۱ کیفری  شهرستان ساوه آنان متهم به تشویش اذهان عمومی، اخلال در نظم عمومی و جعل عنوان و شغل مرتبط با دادن مشاوره حقوقی به کارگران شده اند. مصادیق هر دو کیفر خواست دادگاههای انقلاب و کیفری شهرستان ساوه در رابطه با ۵ اتهام این دو فعال کارگری، تشکیل و مدیریت اتحادیه آزاد کارگران ایران و فعالیتهای صنفی از قبیل دادن مشاوره به کارگران نورد لوله صفا و مصاحبه و نوشتارهای آنان در مورد مسائل کارگری می باشد.

شاپور احسانی راد و جعفر عظیم زاده بدنبال اعتصاب و تجمعات کارگران کارخانه نورد و لوله صفا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ ،  به ترتیب در روزهای  ۲۶ اردیبهشت و سوم خرداد ماه همانسال بازداشت  و روز ۲۰ خرداد ماه با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند. پرونده های این دو فعال کارگری در طول یکسال گذشته مسکوت گذاشته شده بود اما با آغاز اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی و مقاومت و ایستادگی آنان در مقابل امنیتی کردن اعتراضات صنفی کارگران و معلمان، پرونده های جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد به جریان انداخته شد و سه روز پس از پایان اعتصاب غذای جعفر، وی جهت ارائه آخرین دفاعیات به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساوه احضار شد.

زندانیان