نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار و تهدید یک فعال کارگری در سنندج

25-آوریل-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: شیث امانی فعال کارگری و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در پی احضار قبلی، روز گذشته به اداره اطلاعات سنندج مراجعه و پس از بازجویی از سوی مامورین امنیتی تهدید شد که در صورت برپایی مراسم روز جهانی کارگر با برگزارکنندگان برخورد خواهد شد. گفتنی است وی همراه با چند فعال دیگر شهر سنندج روز ۲۶ فروردین ماه، با تحویل نامه ای به فرمانداری سنندج، خواهان صدور مجوز برگزاری مراسم روز جهانی کارگر شدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شیث امانی فعال کارگری و عضو هیات مدیره این تشکل که روز سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج با استناد به مجوز قضایی احضار شد، روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، پس از مراجعه به این نهاد مورد بازجویی قرار گرفت و از سوی مامورین امنیتی تهدید شد.

شیث امانی همراه با برخی دیگر از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و فعالین کارگری شهر سنندج روز ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۶، با تحویل نامه ای به فرمانداری سنندج خواهان صدور مجوز برگزاری روز جهانی کارگر شدند که در پی آن شیث امانی از سوی اداره اطلاعات سنندج احضار شد.

این فعال کارگری پس از حضور در اداره اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت و تهدید شد که “چنانچه شما و یا هر یک از اعضای اتحادیه در شهر سنندج اقدام به برپائی مراسم اول ماه روز جهانی کارگر کنند برایشان گران تمام خواهد شد”.

برچسب ها:

زندانیان