نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اخراج دسته‌جمعی کارگران میدان نفتی آذر ایلام پس از اعتصاب

11-جولای-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: در پی اعتصاب کارگران میدان نفتی آذر ایلام در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد و عیدی سال قبل، به کار ۱۵۰ تن از آنان پایان داده شد. اعتصاب از اول تیر آغاز شده و تا شنبه ۱۷ تیر ادامه داشته است.

به گزارش «اتحادیه آزاد کارگران ایران» اعتصاب روز اول تیر با شرکت حدود ۱۵۰ تن از کارگران آغاز شده و به مرور تعداد بیشتری از کارگران و نیز کارکنان دفاتر فنی ومهندسی شرکت نیز به آن پیوسته‌اند.

کارگران از طریق شرکت های سروک و شرکت توسعه آب وگاز در میدان نفتی آذر ایلام به کار اشتغال دارند.

در این گزارش آمده است که در ادامه اعتصاب، کارفرما روز ۱۲ تیر برای جلوگیری از تجمع هر روزه کارگران در محوطه، شرکت را به حالت تعلیق درآورده و از کارگران خواسته است صبح‌ها پس از زدن کارت، به خوابگاه یا خانه‌های خود بازگردند.

اما اعتصاب ادامه یافته است. روز ۱۴ تیر کارگران اعتصابی، برق اصلی دفاتر شرکت توسعه آب وگاز را قطع کردند و در شرکت‌ها را نیز بسته و جلوی رفت و آمد ماشین‌های شرکت را گرفتند.

روز پانزدهم یکی از سهامداران شرکت که در رابطه با اعتصاب از تهران به منطقه آمده بود، به کارگران اعلام کرد دستمزد معوقه همه کارگران پرداخت خواهد شد.

او افزوده است شرکت تقریبا تعطیل خواهد شد و تنها ۵۰ تا ۶۰ تن از کارکنان باقی خواهند ماند.

طبق گزارش، اعتصاب روز شنبه ۱۷ تیر ادامه داشته است اما در این میان ۱۵۰ تن از کارگران که حقوقشان پرداخت شده، تصفیه شده‌اند.

میدان نفتی آذر ایلام که میان ایران و عراق مشترک است، در ۲۵ کیلومتری شهر مهران قرار دارد. فاز اول برداشت نفت از این میدان نفتی اواخر سال ۹۵ با شرکت بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت آغاز شد و قرار بود فاز دوم آن سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

زندانیان