نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اخراج ۶۰ کارگر در ادامه اعتراضات کارگران قطار شهری اهواز

17-می-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: با گذشت ۲۱ روز از اعتصاب کارگران قطار شهری اهواز، همچنان ۶۰۰ تن از کارگران این پروژه به اعتراض خود ادامه داده‌اند. همزمان شرکت کیسون، پیمان‌کار این پروژه در آخرین واکنش به این اعتصاب، پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت، ۶۰ تن از کارگران غیر بومی بخش حفاری قطار شهری اهواز را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، شش روز پیش نیز این شرکت با ممانعت از ورود ۱۵۰ کارگر بخش حفاری (TBM) به محل کارشان، اعلام کرده بود که با آنها تسویه حساب می‌کنند.

یکشنبه ۲۷ اردیبهشت بار دیگر کارگران معترض بخش‌های ترانسفور، تعمیرات، عملیات خاکی، ماشین آلات و اجرا اعتصاب خود را از سر گرفتند.

کارگران پروژه قطار شهری اهواز بیش از چهار ماه است که حقوق نگرفتند. این در حالی است که بنابر این گزارش کیسون برای وصول مطالبات همه کارگران چکی به تاریخ ۲۰ خرداد یعنی نزدیک به یک ماه دیگر صادر کرده است.

در طول چهار سال گذشته، دست‌کم این پنجمین‌ اعتصاب کارگران پروژه قطار شهری اهواز شرکت کیسون در اعتراض به تعویق‌های پنج یا شش ماهه در پرداخت حقوق‌شان است.

در ماه‌های مهر، آبان و آذر ۱۳۹۳، شرکت کیسون هر ماه تعدادی از کارگرانی را که برای به دست آوردن مطالبات صنفی معترض بودند، اخراج کرده است.

زندانیان