نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اخراج ۶ کارگر «لوله سازی خوزستان» در روز پایان اعتصاب

20-می-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: در پی اعتصاب یک ماه گذشته کارگران لوله سازی خوزستان، صبح امروز کارفرما ی بخش خصوصی کارخانه شش نفر از کارگران قدیمی کارخانه را اخراج کرد. کارگران می‌گویند اتهام آنان ایجاد اغتشاش بوده است.

به گزارش ایلنا، در پی اعتصاب یک ماه گذشته حدود ۸۰ نفر از کارگران کارخانه لوله سازی خوزستان که در اعتراض به تعویق ۱۰ ماهه در پرداخت مطالبات کارگران انجام شده است، صبح امروز (۳۰ اردیبهشت ماه) کارفرما حکم اخراج شش نفر از کارگران قدیمی کارخانه را به اسامی «حسن معاوی»، «سید رحیم موسوی» ، «عبدالخالق‌ پور ابیات»، «عادل شرهانی»، «احمد زبیدی» و «عبدالرضا ثعالدی» را صادر کرد واین حکم ساعاتی پیش به کارگران ابلاغ شد.

کارگران می‌گویند؛ حکم اخراج این شش کارگر در حالی از سوی کارفرما صادر شده که در جلسه عصر روز گذشته‌ای که به منظور بررسی مشکلات کارگران لوله خوزستان درمحل فرمانداری اهواز برگزار شده بود کارفرما علاوه برآنکه مکلف به پرداخت حداقل یک ماه از مطالبات معوقه کارگران تا یک هفته آینده شده بود، موظف شده بود امنیت شغلی کارگران رابعد ازاعتصاب تامین می‌کرد.

به گفته آنان، بعد از پیمان روز گذشته مابین کارگران و کارفرما در محل فرمانداری، کارگران امیدوار بودند در روز جاری کارفرما به تکالیفی که مسئولان فرمانداری برایش تعیین کرده‌اند پایبند باشد. اما امروز کارگران پس از ورود به کارخانه و آماده شدن برای شروع کار، با اخراج ۶ نفر از همکارانشان روبرو شده‌اند و این اقدام غافل گیرانه باعث ایجاد تشویش بین کارگران شده است.

طبق اظهارات کارگران، در جلسه عصر روز گذشته همچنین مسئولان فرمانداری اهواز کارفرما را مکلف کرده‌اند از ورود افراد لباس شخصی که در روز ۲۲اردیبهشت با کارگران برخورد فیزیکی کرده بودند جلوگیری کند، با این وجود کارگران هنوز این چند مامور را که هویتی نامشخصی دارند در کارخانه مشاهده می‌کنند.

گفتنی است پیش از این نیز در تاریخ‌ ۱۴و ۲۳ اردیبهشت ماه به ترتیب ۵ و ۴ نفر از کارگران این واحد تولیدی با شکایت کارفرما به اتهام ایجاد اختلال در تولید کارخانه به مجتمع قضایی قدس اهواز احضار شده‌ بودند.

زندانیان