نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اسماعیل عبدی؛ اولین قربانی تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری

22-جولای-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: مسئولین دادستانی با استناد به تبصره ماده ۴۸ قانون مجازات از پذیرش وکیل قانونی اسماعیل عبدی امتناع کردند و اعلام کرده اند که طبق قانون جدید باید وکیل خود را از وکلای مورد تأیید قوه قضائیه انتخاب کند.

به گزارش حقوق معلم و کارگر، روز سه شنبه سی ام تیرماه پس از مراجعه پیمان حاج عطار وکیل قانونی اسماعیل عبدی و درخواست دیدار با بازپرس، مسئولین از ورود وی ممانعت کرده و اعلام کرده اند که طبق قانون جدید وی در این مرحله وکیل قانونی محسوب نمی شود.

مطابق تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری جدید، متهمین امنیتی و سیاسی در مرحله تحقیقات مقدماتی باید وکیل خود را از لیست وکلای مورد تایید قوه قضائیه انتخاب کنند.

دبیر کل زندانی کانون صنفی معلمان همجنین طی گفتگوی تلفنی که با همسرش داشته است گفته که امروز قرار بازپرسی داشته اما به دلیل دندان درد و خالی کردن دندان در زندان، دیدار با بازپرس و بررسی پرونده به یکشنبه موکول شده است.

اسماعیل عبدی که بیست و پنجمین روز بازداشتش را می گذراند گویا به اتهام شرکت در تجمع غیر قانونی و برگزاری آن، بازداشت شده و پرونده اش از مرحله بازجویی گذشته و تحویل بازپرس شده است.

او هم اکنون در بند عمومی در زندان بازداشتگاه اوین بسر می برد و منتظر رفتن به بازپرسی است.

برچسب ها:

زندانیان