نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اسماعیل عبدی بازداشت شد

27-جولای-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: اسماعیل عبدی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان امروز بازداشت شد. آقای عبدی اوایل تیرماه امسال زمانی که در زندان اوین محکومیت شش ساله خود به حبس را سپری می کرد پس از یک دوره اعتراض و اعتصاب غذا با قید وثیقه به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کانون صنفی معلمان، امروز پنج شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶، اسماعیل عبدی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان که مورخ ۴ تیرماه با قرار وثیقه به مرخصی امده بود، بدون قرار قبلی بازداشت شد.

آقای عبدی فعال صنفی که از خرداد ماه سال ۹۴ در زندان بسر می برد، در اعتراض به صدور احکام امنیتی برای فعالین صنفی و عدم رعایت حقوق زندانیان از اردیبهشت ماه در اعتصاب غدا به سر میبرد که با مساعدت مسئولین قضایی تیرماه گذشته، با قرار وثیقه به مرخصی آمده بود و طبق وعده ی نماینده ی دادستان، قرار بود که این مرخصی تداوم داشته باشد.

گفتنی است که  آقای عبدی بدنبال تایید حکم شش سال حبس در دادگاه تجدید نظر، نوزدهم آبانماه ۹۵ بدون اخطار قبلی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه سازمان آموزش بین الملل، سازمان معلمان ایران، جمعی از فعالین کارگری و صنفی و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در روزهای اخیر خواهان توجه به وضعیت اسماعیل عبدی، معلم و فعال صنفی دربند شدند و آزادی او را مطالبه کردند.

کمپینی هم در فضای مجازی با هدف آزادی معلم زندانی، اسماعیل عبدی، با امضای بیش از پانزده هزار نفر از معلمان و فعالان صنفی به قوه قضاییه و دفتر ریاست جمهوری تحویل داده شد. تعدادی از معلمان به نمایندگی از امضاکنندگان صبح روز سوم خردادماه این امضاها را تحویل دادند.

همچنین فدراسیون معلمان کانادا، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور و انجمن صنفی معلمان کردستان – مریوان طی بیانیه ای خواستار آزادی اسماعیل عبدی معلم زندانی شدند.

برچسب ها:

زندانیان