نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتراض سه سندیکای کارگری فرانسه به وضعیت وخیم کارگران ایرانی در زندان

4-اکتبر-2013

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: سه سندیکای کارگری فرانسوی با صدور بیانیه ای ضمن اعلان اعتراض نسبت به سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در سرکوب کارگران؛ خواهان آزادی فوری کارگران زندانی بیمار شدند.

 

سازمان های اتحادیه ای فرانسوی ث.ژ.ت، اف.اس.یو، و سولیدر به نقض مقاوله نامه های ۹۸ و ۸۷ سازمان جهانی کار توسط حکومت ایران معترض بوده و خواهان آزادی کلیه کارگران مبارز زندانی در ایران شدند.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :

 

 

در ایران سرکوب کارگران را متوقف کنید

 

سندیکاهای کارگری فرانسوی ث.ژ.ت، اف.اس.یو، و سولیدر (همبستگی) حمایت خود را از فراخوان تشکل های کارگری مستقل و خانواده های کارگران زندانی در ایران اعلام می‌ دارند.

 

افشین اسانلو کارگر حمل و نقل، در ماه ژوئیه در زندان رجایی شهر جان می سپارد. شرایط غیرقابل تحمل زندان موجب مشکلات سلامتی، جسمانی و روانی شده و محدودیت های تحمیلی بر زندانیان به نوبه خود موجب وخیم تر شدن این شرایط شده است.

 

محمد جراحی، کارگر ساختمان و عضو سندیکای کارگران نقاش ودکوراسیون ساختمان، در زندان از سرطان غده تیروئید رنج می برد و به علت فقدان معالجه جانش در معرض خطر قرار دارد.

 

شاهرخ زمانی، کارگر زندانی و یک عضو دیگر سندیکای فوق، به خاطر مبارزاتش در داخل زندان قرار است تجدید محاکمه شود.

 

رضا شهابی، راننده اتوبوس و عضو هیئت مدیره ی سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه (واحد)، که در زندان در شرایط سلامتی بسیار بدی قرار دارد، از معالجات و درمان پسا- جراحی محروم بوده است.

 

بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری زندانی و مدافع حقوق کودکان، به اتهامات بی اساس و واهی قرار است تجدید محاکمه شود.

 

پدرام نصرالهی، محمد بوداغی و مهدی فراحی شاندیز به خاطر فعالیت های سندیکایی شان کماکان در زندان بسر می برند.

 

اسامی فوق تنها بخش اندکی از کارگران زندانی را شامل می شود. کارگران در ایران برای بهبود شرایط کار و زندگی چقدر و تا کی باید رنج ببرند و قربانی دهند. مگر این کارگران موجد چه خطری هستند که از معالجه و درمان محروم می شوند، حتی به قیمت مرگ شان؟

 

ما از مقامات قضایی ایران می خواهیم که کارگران زندانی بیمار را فوراً آزاد کند تا آن ها بتوانند به امکانات درمانی لازم دسترسی داشته باشند.

 

سازمان های اتحادیه ای فرانسوی ث.ژ.ت، اف.اس.یو، و سولیدر به نقض مقاوله نامه های ۹۸ و ۸۷ سازمان جهانی کار توسط حکومت ایران معترض بوده و خواهان آزادی کلیه کارگران مبارز زندانی در ایران هستند.

 

پاریس

 

۲۰۱۳/۰۹/۲۳

 

 

 

CGT : Ozlem Yildirim o.yildirim@cgt.fr + 33 6 51 28 73 01

 

FSU : Dominique Giannotti dominique.giannotti@fsu.fr + 33 6 84 23 25 68

 

Solidaires : Alain Baron contact@solidaires.org + 33 (0) 1 58 39 30 20

زندانیان