نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

افزایش تعداد کولبرهای فوت شده گرفتار در بهمن به پنج نفر؛ نجات دو نفر دیگر

31-ژانویه-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: با فوت یکی از سه کولبر باقی مانده در بهمن، تعداد قربانیان به ۵ نفر رسید. دو کولبر دیگر نجات یافتند. گزارش حاشیه های این حادثه شامل تلاش نمایندگان کردستان در مجلس برای رفع مشکلات کولبران را در ادامه بخوانید.

به گزارش کردپرس، رئیس جمعیت هلال احمر پیرانشهر از فوت یکی از کولبران گرفتار شده در ارتفاعات کوهستانی این شهرستان خبر داد.

سلیمان فراز مهر، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پیرانشهر قبل از ظهر روز سه شنبه (۱۲بهمن ماه)، ضمن اعلام این خبر گفت: “متأسفانه از ۳ نفر کولبر گرفتار شده در ارتفاعات سی چومان پیرانشهر که از شب گذشته گرفتار کولاک و سرما شده بودند یک نفر فوت کرد”.

ی ادامه داد: “این جوان ۱۹ ساله که دارای بدنی نحیف و لاغر اندام بود متاسفانه در مقابل سرمای شدید و طاقت فرسای کوهستان نتوانست مقابله کند و قبل از رسیدن نیروهای امدادی در کوهستان های منطقه “سی چومان” جان خود را از دست داد”.kulbar-95.11.8-omid akhzarian

فرازمهر اظهار داشت: “هم اکنون پیکر این کولبر فوت شده به همراه ۲ کولبر دیگر که توسط نیروهای امدادی نجات یافته بودند به بیمارستان امام خمینی پیرانشهر منتقل شده اند و جسد کولبر فوت شده نیز به سردخانه و دو نفر دیگر در محل مراقبهای ویژه بیمارستان تحت مراقبت پزشکی هستند که خوشبختانه بر اساس گزارشات رسیده حال عمومی آنها رضایت بخش است”.

رئیبس جمعیت هلال احمر پیرانشهر با توجه به خبرهای منتشره شده مبنی بر سلامت هر ۳ کولبر در ساعتهای گذشته گفت: “متاسفانه با توجه به اینکه این ۳ نفر کولبر گرفتار شده در کوهستان های پیرانشهر از هم فاصله داشتند در ساعتهای اولیه ی پیدایش آنها گزارش شد که هر سه نفر در سلامت کاملا هستند و با توجه به اعلام گزارشات لحظه به لحظه خبر سلامت هر ۳ نفر اعلام شد ولی متاسفانه پس از گذشت چند لحظه معلوم شد که دو نفر از آنها در کنار هم و نفر سوم که فوت شده است بعلت وضعیت جسمانی ضعیف خود موفق به همراهی آنها نشده بود و در نتیجه بر اثر شدت سرما در همان محل جان خود را از دست داده بود”.

 

 

برچسب ها:

زندانیان