نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال بهنام ابراهیم‌زاده به بند یک زندان رجایی‌شهر کرج

3-دسامبر-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، به بند یک این زندان منتقل شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری که صبح امروز به دادگاه منتقل شده بود، پس از بازگشت از دادگاه به جای بند ۱۲ که مخصوص زندانیان سیاسی است به بند یک که مختص زندانیان محکوم به قصاص است منتقل شد.

وی در جلسه‌ی دادگاه امروز به «صدور بیانیه از درون زندان» متهم شده است.

این در حالی است که چنین مورد اتهامی در قانون مجازات اسلامی وجود ندارد.

گفتنی است، وی طبق قرار قبلی بایستی روز ۱۰ آذر ماه به دادگاه منتقل می‌شد اما به دلیل ضرب و شتم از سوی ماموران و زخمی شدن سر و صورت این فعال کارگری، جلسه‌ی دادگاه به تعویق افتاد.

روز دهم آذر ماه، ماموران زندان از بهنام ابراهیم‌زاده می‌خواهند تا در هنگام خروج از زندان، برای بازرسی بدنی، تمام لباس‌های خود را از تن درآورد که متعاقبا ماموران وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و لباس‌های وی را به شکل توهین‌آمیزی از تن‌اش درآوردند.

بهنام ابراهیم‌زاده پیش‌تر نیز پس از ۲۴ روز اعتصاب غذای تَر و ۲ روز اعتصاب غذای خشک در روز ۱۳ شهریور ماه سال جاری از بند زندانیان عادی به بند زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر منتقل شده بود.

گفتنی است، بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده و در حال سپری کردن چهارمین سال محکومیت خود است در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

زندانیان