نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال شاهرخ زمانی به سلول‌های انفرادی زندان گوهردشت

19-ژوئن-2013

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: در ادامه آزار و اذیت زندانیان سیاسی شاهرخ زمانی فعال کارگری در تاریخ ۲۶ خرداد به علت اجبار پوشیدن لباس زندان و زدن پابند از رفتن به دادگاه خودداری نمود و طی نامه‌ای مراتب اعتراض خود را به مسئولان زندان گوهردشت کرج اعلام کرد.

به گزارش کمیته حمایت از شاهرخ زمانی، متن نامه اخیر شاهرخ زمانی به مسئولین زندان به صورت زیر است :

جهت اطلاع مسئولین به طوری که قبلا” نیز طی نامه ای در روز ۲۷  متذکر شده ام به علت برخورد غیر قانونی ،غیر انسانی،خودسرانه و غیر قانونی بودن شکنجه که اعمال رئیس و مسئولان زندان رجایی شهر از جمله ضرب و شتم زندانیان سیاسی و پوشاندن لباسهای غیربهداشتی که موجب بیماریهای گال و دیگر بیماریهای واگیردار همچنین شپش زدگی می شود و ادامه اینکه وقاحت  و بی شرمی را به جای رساندند که هر روز برای پنهان کردن اعمال خودمانند وارد و پخش مواد مخدر در زندان را می خواهند با لخت مادرزاد کردن زندانی هنگام وارد شدن به زندان پوشش بدهند و من با توجه به موارد فوق از رفتن به دادگاه خودداری می کنم .

در کنار دهها حق و حقوق ضایع شده زندانی در این زندان جهنمی  بدون هواخوری  ، فضای مناسب زندگی ، مرخصی ، تلفن ، تغذیه با سویای حیوانی  و ندادن ملاقات حضوری توسط مسئولین زندان رجایی شهر توجه همه از جمله نهادهای داخلی و خارجی و مدافع حقوق انسانها را به این موارد جلب می کنم :

اصل ۳۹ قانون اساسی : هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر ، بازداشت ، زندانی یا تبرئه شده باشد به هرصورت ممنوع بوده و خاطی باید مجازات شود .

تبصره ماده ۲۳۵ آیین نامه زندانها : استفاده از دستبند در مواقع اعزام برای محکومان مجاز نیست مگر در موارد ضرورت .

حالا همه قضاوت کنید که قانون مصوب خود را نیز زیر پا می گذارند درماده فوق و دیگر مواد قانونی فقط دستبند را نام برده است آن هم در صورت لزوم و از پابند و لباس اجباری و دیگر موارد که مسئولین زندان به صورت سلیقه ی و من در آوردی به زندانیان تحمیل می کنند  هیچ اسمی برده نمی شود . بنا براین غیر قانونی است، اعمال مسئولین زندان رجایی شهر نفی قانون خودشان است .

لازم به یاد اوری است که طی سه روز گذشته شاهرخ زمانی تحت فشار برای اعزام به دادگاه است و او به دلیل غیر قانونی بودن اعمال رئیس زندان (مردانی) و دیگر مسئولان زندان از رفتن به دادگاه با شرایط غیر قانونی خودداری می‌کند. در مقابل مسئولین زندان به اعمال غیر قانونی خود ادامه داده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. همچنین شاهرخ را به عنوان تنبیه به انفرادی فرستاده بودند با اعتراضات دیگر زندانیان سیاسی مجبور شدند به بند بر گردانند، در همین حال او را رئیس زندان رو در رو تهدید به ادامه و افزایش شدت اعمال ضد انسانی و غیر قانونی و حتی شکنجه نموده است.

برچسب ها:

زندانیان