نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت محمد احیایی، فعال کارگری معترض در کرج

7-می-2013

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: در ادامه احضار و بازداشت فعالان کارگری و سندیکایی، محمد احیایی، فعال کارگری یکی از شرکت‌های خودروسازی اطراف تهران، روز شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه بازداشت شد.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، بعد از ظهر روز شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۲، محمد احیایی هنگام خروج از محل کار، به دفتر کارخانه فرا خوانده شده و مورد سوال و جواب چند مامور لباس شخصی قرار گرفته و سپس بازداشت و توسط ماموران مذکور منتقل شده است.

 

بر اساس گزارش‌ها، محمد احیایی و چند تن از فعالان کارگری معترض دیگر، چند ماه گذشته نیز در اعتراض به حقوق معوقه خود و بحث واگذاری کارخانه به نهادهای خاص، قصد اعتصاب داشتند، که با برخورد شدید حراست و حضور ماموران انتظامی در محل کارخانه مواجه شدند.

 

ماموران امنیتی روز شنبه همچنین محل سکونت آقای احیایی را مورد تفتیش قرار داده، ضمن ارعاب و اهانت به خانواده وی، برخی محموسایل از جمله کامپیو‌تر را ضبط کرده‌اند.

 

هنوز از محل نگهداری و وضعیت آقای احیایی خبری منتشر نشده و مراجعات مکرر خانواده و دوستان وی به دادگاه انقلاب کرج یا زندانهای استان، بدون نتیجه باقی مانده است.

 

طی روزهای گذشته، در جریان موج بازداشت فعالان کارگری، محمد قاسم خانی و بهرام سعیدی، دو فعال کارگری تهران، همچنین آرام زندی، فردین قادری، شاهپور حسینی و جلیل محمدی در سنندج بازداشت شده‌اند.

زندانیان