نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

برگزاری دادگاه تجدیدنظر جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد

9-می-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: وکیل جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد گفت که دادگاه تجدید نظر موکلانش در شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی (اراک) در جوی مناسب برگزار شد. به گفته این وکیل دادگستری، در این دادگاه بار دیگر به اتهامات موکلین مبنی بر تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی که قبلا هرکدام براساس این اتهامات به یازده سال زندان محکوم شده بودند، رسیدگی شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدعلی جداری فروغی وکیل جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد، گفت: “ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز (نوزدهم اردیبهشت)، دادگاه تجدیدنظر، در شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی (اراک) در جوی مناسب برگزار شد؛ در این دادگاه بار دیگر به اتهامات موکلین مبنی بر تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی که قبلا هرکدام براساس این اتهامات به یازده سال زندان محکوم شده بودند، رسیدگی شد”.

این وکیل دادگستری افزود: “قضات محترم دادگاه با دقت به دفاعیات ما توجه کردند و با توجه به پایان رسیدگی امیدواریم حکم برائت موکلین صادر شود”.

آقای جداری فروغی پیشتر در مورد پرونده دیگر این دو فعال کارگری گفته بود: “در تاریخ بیست و یکم اسفند ۹۵ در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساوه آخرین جلسه محاکمه موکلین به اتهاماتی از قبیل تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم، تشکیل شد و در این جلسه، آخرین دفاعیات به عمل آمد و شهودی که از طرف وکیل کارفرما معرفی شده بود، همگی به نفع موکلین شهادت دادند؛ وکیل شرکت پروفیل ساوه نیز اعلام داشت هیچ گونه شکایتی از ابتدا علیه عظیم زاده نداشته و ندارد”.

این وکیل دادگستری افزوده بود: “طبق قانون آیین دادرسی، علی القاعده باید ظرف یک هفته حکم صادر می‌شد، ولی با گذشت حدود دو ماه، هنوز حکمی برای موکلین صادر نشده‌است”.

زندانیان