نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بهنام ابراهیم‌زاده سی و یکمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت

2-ژانویه-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج سی و یکمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این عضو کمیته‌ی پیگیری ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری از روز ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۳ در اعتراض به انتقال به بند زندانیان غیرسیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

همسر این کارگر زندانی در گفت‌و‌گو با گزارش‌گر «نفس در قفس» در رابطه با آخرین وضعیت وی گفت: «بهنام هم‌چنان در اعتصاب است. او بسیار ضعیف شده و تا به حال نیز ۲ مرتبه دچار خونریزی معده شده است.»

وی در خصوص واکنش مسولان زندان به اعتصاب غذای همسرش نیز اظهار داشت: «تاکنون مسولان زندان هیچ پاسخی به خواسته‌ی بهنام نداده‌اند.»

وی روز ۱۲ آذر ماه و پس از انتقال به دادگاه، به بند ۱ زندان رجایی‌شهر کرج و پس از آن نیز در تاریخ ۶ دی ماه به بند ۲ این زندان منتقل شد. این در حالی است که وی خواهان این است که به سالن ۱۲ بند ۴ که مختص زندانیان سیاسی است، منتقل شود.

اخیرا جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج و نیما ابراهیم‌زاده، فرزند بهنام ابراهیم‌زاده، از وی خواسته‌اند که با توجه به وخامت حال‌اش اعتصاب غذای خود را پایان دهد.

بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده، در حال سپری کردن چهارمین سال محکومیت خود است.

وی در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

زندانیان