نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بی خبری از وضعیت دو فعال کارگری در بند اداره اطلاعات سنندج

11-می-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: آرام و فواد زندی دو برادر و دو فعال کارگری، بعد از گذشت ۲۵ روز بازداشت و با وجود پی گیری های  مکرر خانواده همچنان در وضعیت نامشخصی به سر می برند و در طول مدت بازداشت، نامردگان تنها یک بار با خانواده تماس تلفنی داشته اند.

به گزارش وب‌سایت کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، اداره اطلاعات، خانواده این فعالین را تهدید کرده و عنوان کرده اند که نباید هیچ کسی در رابطه با وضعیت عزیزانشان با آنها ارتباط بگیرد و همچنین، مادر ۷۰ ساله شان را تهدید به بازداشت نموده اند.

حامد محمودنژاد، فعال کارگری واز اعضای کمیته هماهنگی، مدت ۲۳روز است که در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به سرمی برد، این فعال کارگری که یک کارگر جوشکار و تنها نان آور خانواده است، تنها به جرم اینکه نتوانسته در پی تماس نیروهای امنیتی به اداره اطلاعات مراجعه کند در بازداشت به سر می برد.

پدرام نصرالهی، فعال کارگری واز اعضای کمیته هماهنگی، که سال گذشته بعد از گذراندن۱۹ ماه، زندان به خاطر عضویت در کمیته هماهنگی و فعالیت های کارگری از زندان آزاد شد، این بار نیز جهت ایجاد رعب و وحشت در میان کارگران و فعالین کارگری در استانه اول ماه مه ،روز جهانی کارگر توسط نیروهای اداره اطلاعات مورد ضرب وشتم مامورین، قرار گرفت و بازداشت شد.

زندانیان