نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تأیید حکم پرداخت دیه به مصدومان پرونده اعتراضات کشاورزان شرق اصفهان

28-آوریل-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: ابراهیم مهرانفر٬ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان از محکومیت پلیس به پرداخت دیه به ۱۲۸ کشاورز مصدوم در جریان ناآرامی‌های سال ۱۳۹۱ شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ به گفته آقای مهرانفر حکم دادگاه نظامی در خصوص پرداخت دیه به مصدومان پرونده اعتراضات کشاورزان اصفهان توسط دیوان عالی کشور تائیده شده است.

ابراهیم مهرانفر افزود: حکم جهت اجرا در اختیار اجرای احکام دادسرای نظامی اصفهان قرار گرفته و پیگیری‌های لازم برای پرداخت دیه شکات توسط نیروی انتظامی، از سوی این مرجع به‌عمل خواهد آمد.

به گفته این مقام مسئول بر اساس حکم شعبه دوم دادگاه نظامی یک اصفهان دیه ۱۲۸ شاکی این پرونده باید از سوی نیروی انتظامی پرداخت شود.

اسفند ماه سال ۱۳۹۱ نتجمع کشاورزان شهر «خوراسگان» استان اصفهان با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد که در آن زمان سپاه پاسداران دولت احمدی‌نژاد را به عنوان متهم اصلی این حوادث معرفی کرد.

ناآرامی در استان اصفهان پس از شکستن لوله آب انتقالی اصفهان به یزد در اعتراض به قطع شدن آب کشاورزان این استان و بی‌اعتنایی مسئولان به این اعتراض‌ها آغاز و با دخالت پلیس به اوج خود رسید.

در آن زمان محمد مهدی اسماعیلی٬ معاون سیاسی‌ امنیتی وقت استاندار اصفهان اعلام کرده بود در این درگیری‌ها تنها ۳۵ نفر زخمی شده‌اند.

زندانیان