نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تجمع اعتراضی معلمان در شهرهای تبریز و هشترود

22-آوریل-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: جمعی از معلمان مقاطع مختلف مدارس تبریز با تجمع در مقابل اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خواستار تحقق مطالبات خود شدند.

به گزارش ایرنا، حدود ۴۰۰ نفر از معلمان با امضای بیانیه ای خواهان عدالت، بهبود معیشت، طرح هماهنگ سازی و تشکیل مجلس نمایندگان معلمان در هر استان شدند.

این فرهنگیان در این بیانیه آورده اند: افزایش ۱۴ درصدی حقوق جوابگوی معیشت خانواده ها نیست.

معلمان در این بیانیه با تاکید بر لزوم اصلاح دریافتی فرهنگیان بازنشسته، خواستار بهبود وضعیت معیشتی کارکنان بازنشسته آموزش و پرورش شده اند.

معلمان همچنین در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرده اند: مفاد طرح رتبه بندی معلمان باید به اطلاع آنان رسیده و در اجرای این طرح نظر معلمان جویا و لحاظ شود.

امروز (سه شنبه ۲اردیبهشت) همچنین جمعی از معلمان هشترود در اعتراض به شرایط صنفی و حقوقی خود در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرستان تجمع کردند.

حدود ۱۰۰ نفر از معلمان مرد و ۳۰ نفر از معلمان زن روز پنج شنبه برای بیان مشکلات و خواسته های خود دو ساعت در مقابل این اداره تجمع و خواستار ملاقات با مدیر آموزش و پرورش شدند.

یکی از معلمان معترض در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: باید کرامت معلمی در جامعه حفظ و رسیدگی به مشکلات این قشر مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

به گفته یکی دیگر از معلمان فوق العاده شغل فرهنگی ها در مقایسه با سایر کارکنان دولت کم است.

یک دبیر نیز گفت: اجرای نظام رتبه بندی معلمان، افزایش حقوق و بهبود خدمات بیمه طلایی از جمله مهم ترین خواسته های معلمان این شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش هشترود نیز با حضور در جمع معلمان با بیان اینکه من نیز معلم بوده و با درد قشر فرهنگی آشنا هستم، گفت: مشکلات فرهنگیان باید از سوی وزارت آموزش و پرورش حل شود.

برچسب ها:

زندانیان