نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تجمع معلمان در سراسر کشور:‌ جای معلم زندان نیست

9-مارس-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: صبح روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند، معلمان شاغل و بازنشسته سراسر کشور، برای طرح مطالبات صنفی خود در سراسر کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمع در تهران در مقابل مجلس و در دیگر استان‌ها در مقابل اداره‌های آموزش و پرورش برگزار شد. در این تجمع که از ساعت ۱۰ صبح به وقت تهران آغاز شد صد‌ها نفر از معلمان شرکت کرده‌اند.

به گزارش رادیو زمانه، هماهنگی‌ برای برگزار شدن این تجمع از روزهای گذشته در فضای مجازی انجام شده است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در گزارش کوتاهی از این تجمع، نوشته است که حاضران مهم‌ترین مطالبات خود را ترمیم و اصلاح دستمزدها هماهنگ با سایر کارکنان دولت، اصلاح ساختار بیمه معلمان، پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت فرهنگیان و نقض احکام قضایی فعالان صنفی معلمان اعلام کرده‌اند.

عکس‌های منتشر شده از این تجمع نشان می‌دهد که برخی شرکت‌کنندگان تصاویری از اسماعیل عبدی، دبیر در حبس کانون صنفی معلمان تهران را در دست دارند.

اسماعیل عبدی، اسفند ۱۳۹۴ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به شش سال حبس محکوم شد.

او ششم تیر ۱۳۹۴ و پس از مراجعه به دادستانی برای پیگیری موضوع ممنوع‌الخروجی‌‌اش دستگیر شد. گذرنامه عبدی را در خرداد ۱۳۹۴ و هنگامی که قصد داشت برای شرکت در هفتمین کنگره سازمان جهانی معلمان به ارمنستان برود، در فرودگاه توقیف کرده و از او خواسته بودند به دادسرا مراجعه کند. عبدی، یک بار دیگر نیز در سال ۱۳۹۰ دستگیر و به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. اجرای این حکم اما برای پنج سال تعلیق شد.

عبدی از کنشگران شناخته شده سندیکایی ایران در سطح جهانی است. پس از دستگیری او، کنگره آموزش و پرورش بین‌الملل، برای آزادی بدون قید و شرط‌ش کمپینی به راه انداخت که بیش از ۱۲هزار نفر آن را امضا کردند.

ahvaz ahvaz1 aligudarz arak ardebil bandar abas bane behbahan bojnurd bojnurd1 bushehr bushehr1 dehgolan divandare divandare1 esfahan esmail abdi ferdos gazvin gorve kamyaran kermanshah1 kermanshah2 khark khoramabad kuhdasht lamerd lordegan lorestan marivan marivan1 marivan2 marivan3 mashhad nurabad mamasani rasht rasul badagi romeshgan sagez sanandaj sanandaj1 sanandaj2 sanandaj3 sanandaj4 sari shahrekord shahrud shiraz shiraz1 shiraz2 tabriz tehran tehran1 tehran2

torbat heydarie torbat heydarie1 yazd yazd1 zanjan

زندانیان