نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تعدادی از کارگران لوله صفا در سی و سومین روز اعتصاب اخراج شدند

23-می-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: در سی و سومین روز از آغاز اعتصاب کارگران لوله و نورد صفا، شماری از کارگران این کارخانه برای تسویه حساب فراخوانده شدند. کارگران با اشاره به سابقه اخراج کارگران در موارد مشابه معتقدند این اقدام برای ترساندن آنان از عواقب ادامه اعتراض انجام شده است.

خبرگزاری ایلنا در گزارشی در سی و سومین روز اعتصاب کارگران لوله و نورد صفا از اخراج حدود ۱۰ کارگر معترض این کارخانه به بهانه اتمام قرارداد خبر می‌دهد. هنوز کارگران از تعداد دقیق اخراجی‌ها اطلاع ندارند.

کارگران لوله و نورد صفا از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در اعتراض به تعویق ۴ ماه حقوق و بیش از ۱۶ ماه حق بیمه دست از کار کشیده‌اند.

منابع کارگری می‌گویند بیشتر این کارگران به دلیل شرکت فعال در اعتراضات صنفی در لیست اخراجی‌ها قرار گرفته‌اند.

کارفرما در سال گذشته نیز ده کارگر لوله و نورد صفا را در میانه یک دور دیگر از اعتصاب کارگران این کارخانه اخراج کرده بود. کارگران‌‌‌‌ همان زمان بر اساس شنیده‌هایشان از کارفرما مدعی شده بودند اخراج‌ها به توصیه شورای تامین شهرستان ساوه انجام گرفته بود.

منابع کارگری در عین حال به ایلنا گفته‌اند ساعاتی پیش پیامکی دریافت کرده‌اند که در آن نوشته شده یک ماه از حقوق معوقه آن‌ها پرداخت شده است.

بر اساس گزارش این منابع، کارگران تا این لحظه به جمع بندی مشخصی برای بازگشت به کار نرسیده‌اند و معتقدند کارفرما حداقل باید یک ماه دیگر از حقوق معوقه‌شان را پرداخت کند تا تولید را از سر بگیرند.

گفتنی است حتی با احتساب پرداخت یک ماه از حقوق معوقه کارگران لوله و نورد صفا، این کارگران ۴ ماه حقوق طلبکارند چراکه حقوق اردیبهشت ماه آنها نیز تاکنون پرداخت نشده است.

برچسب ها:

زندانیان