نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تلاش مامورین دادستانی تهران برای بازداشت جعفر عظیم زاده

24-ژانویه-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: ظهر امروز سه نفر از مامورین دادستانی تهران در حالی که جعفر عظیم زاده در منزل حضور نداشت به خانه وی مراجعه کردند و برگه ورود به منزل و حکم دستگیری آقای عظیم زاده را که به امضای قاضی حاجیلو رسیده بود به همسر وی نشان دادند، با اینحال به دلیل عدم حضور آقای عظیم زاده در منزل موفق به بازداشت وی نشدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، این مامورین با ادعای اینکه رد گوشی جعفر عظیم‌زاده را دنبال کرده اند، اصرار داشتند که وی در منزل است و به همین دلیل همه جای خانه و انباری آنرا با دقت بازرسی نموده و بمدت یک ساعت در منزل وی حضور داشتند.

همچنین یکی از این مامورین در اقدامی غیر قانونی در بیرون از منزل، فرزند بزرگ این فعال کارگری را  تهدید نموده و اعلام کرده است کاری خواهیم کرد تا زندان پدرت هیچوقت تمام نشود.

جعفر عظیم زاده که بدنبال یک اعتصاب غذای ۶۳ روزه از روز دهم تیر ماه در بیرون از زندان بسر می برد در اواخر فروردین ماه سالجاری همراه با اسماعیل عبدی طی بیانیه ای از داخل زندان خواهان برداشته شدن اتهامات امنیتی از پرونده های فعالین صنفی و مدنی شده بود.

این دو فعال صنفی برای تحقق خواست خود مشترکا از روز دهم اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا زدند و نهایتا هر دو نفر موقتا آزاد شدند.

زندانیان