نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

توضیحات وکیل اسماعیل عبدی در مورد موافقت با اعزام موکلش به بیمارستان

31-می-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: اسماعیل عبدی زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین سی امین روز است که در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد. وکیل او در مورد وضعیت اش گفت که خوشبختانه با نظر مساعد دادستانی، با اعزام موکلم به بیمارستان موافقت شده و ایشان به زودی برای رسیدگی های تخصصی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل خواهد شد.

به گزارش حقوق معلم و کارگر، آقای حسین تاج در جواب این سوال که چرا اعزام دیر صورت گرفت است، گفت: “ظاهرا مسئولان زندان قصد داشته اند که آقای عبدی را با لباس زندان و دست بند به بیمارستان اعزام کنند که با مخالفت آقای عبدی این کار صورت نمیپذیرد، چرا که این کار خلاف رویه ی اعزام زندانیانی است که با اتهامات سیاسی در زندان به سر می برند”.

وی ادامه داد، چندی پیش عبدی بدون دست بند و لباس زندانبه دادسرا اعزام شده بود.

تاج افزود: “در حال حاضر عبدی در وضعیت جسمی مناسبی نیست، و امیدوارم پس رسیدگی های تخصصی، عبدی در شرایط بهتری قرار بگیرد”.

آقای عبدی مدتی قبل با نگارش نامه ای سرگشاده اعلام کرد در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه و “صدور احکام امنیتی” برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح “خروج پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی” اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی نموده است.

گفتنی اس که اسماعیل عبدی بدنبال تایید حکم شش سال حبس در دادگاه تجدید نظر، نوزدهم آبانماه ۹۵ بدون اخطار قبلی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه سازمان آموزش بین الملل، سازمان معلمان ایران و جمعی از فعالین کارگری و صنفی در روزهای اخیر خواهان توجه به وضعیت اسماعیل عبدی، معلم و فعال صنفی دربند شدند و آزادی او را مطالبه کردند.

کمپینی هم در فضای مجازی با هدف آزادی معلم زندانی، اسماعیل عبدی، با امضای بیش از پانزده هزار نفر از معلمان و فعالان صنفی به قوه قضاییه و دفتر ریاست جمهوری تحویل داده شد. تعدادی از معلمان به نمایندگی از امضاکنندگان صبح روز (سوم خرداد) این امضاها را تحویل دادند.

برچسب ها:

زندانیان