نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

توقف اجرای احکام آقایان علی اکبر باغانی و محمود بهشتی جهت بررسی مجدد پرونده

1-اکتبر-2013

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: اجرای احکام زندان آقایان علی اکبر باغانی و محمود بهشتی لنگرودی با دخالت رییس کل دادگستری استان تهران، برای بررسی مجدد، به تعویق افتاد.

 

توقف احکام این دو فعال صنف، در پی نامه رئیس کل دادگستری تهران و موافقت معاون دادستان مستقر در اوین انجام شده است.

 

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، به دنبال ملاقات آقایان علی اکبر باغانی و محمود بهشتی لنگرودی در دیدار( عمومی ) با آقای علی رضا آوایی رییس کل دادگستری استان تهران و رییس هیات بازرسی و نظارت بر حقوق شهروندی قوه قضاییه و شرح ماجرای احکام صادره از سوی دادگاه انقلاب و ارسال آن به اجرای احکام اوین؛ طی نامه ای توسط آقای آوایی خطاب به معاون دادستان مستقر در اوین،تاخیر در اجرای حکم جهت بررسی مجدد پرونده ها و اعمال ماده ۱۸،درخواست شد.

 

طبق گزارش تارنمای”حقوق معلم”؛ به دنبال این نامه و با تایید و موافقت معاون دادستان مستقر در اوین ،پرونده ها برای رسیدگی و بررسی مجدد به مسئولین مربوطه ارجاع داده شد.

 

به این ترتیب با پذیرش تاخیر در اجرای حکم از سوی اجرای احکام و در صورت موافقت اعمال ماده ۱۸ و بازنگری پرونده ها ،امید می رود موجبات تبرئه ی ایشان فراهم گردد.

 

گفتنی است پیشتر علی اکبر باغانی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران در رابطه با پرونده سال ۸۹ خود از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل محکوم شده بود.

وی همچنین در خصوص اعتراضات سال ۱۳۸۵ معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی نیز به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که با تائید محکومیت پرونده در سال ۸۹ در دادگاه تجدید نظر ؛ در مجموع دو پرونده می‌بایست شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل را تحمل نماید.

 

همچنین محمود بهشتی لنگرودی، بازرس و سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران (تهران) نیز در اواخر شهریور به صورت تلفنی برای گذراندن دوره حبس پنج ساله، به اجرای احکام زندان اوین فراخوانده شده بود.

 

آقای بهشتی لنگرودی به حکم قاضی صلواتی در شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس،به استناد ماده ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی محکوم شده بود.

زندانیان