نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد تبرئه شدند

22-می-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: جداری فروغی (وکیل جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد) گفت که به موجب دادنامه صادره از شعبه هشت دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی (اراک) که صبح امروز (اول خرداد ماه) ابلاغ شد، آقایان عظیم زاده و احسانی راد از اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام”، تبرئه شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، این وکیل دادگستری افزود: “قضات محترم شعبه هشت دادگاه تجدیدنظر در حکم صادره، فعالیت‌های موکلین را صنفی و در چهارچوب قانون تشخیص داده‌اند”؛ در دادنامه صادره، صریحا آمده است: «… با توجه به این که اقدامات مشارعلیهما به جهت احقاق حقوق قانونی بوده، مجموعه اقدامات انجام شده با هدف برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام تلقی نمی‌گردد…».

محمدعلی جداری فروغی گفت: “لازم به ذکر است که موکلین پیش از این در دادگاه انقلاب اسلامی ساوه به اتهامات فوق به ۱۱ سال حبس محکوم شده بودند که با صدور حکم جدید و قطعیت آن، احکام قبلی منتفی است”.

این وکیل دادگستری در پایان ضمن تشکر از قضات شعبه هشت دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، افزود: “با توجه به صدور این حکم، در مورد پرونده دیگر جعفر عظیم زاده که قبلا به همین اتهامات، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۶ سال حبس محکوم شده، اعاده دادرسی خواهیم کرد و امیدواریم در آن مورد هم حکم برائت صادر شود”.

زندانیان