نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جلوگیری از ترخیص کولەبرھا در بیمارستان ارومیه به دلیل عجز از پرداخت هزینه های درمانی

13-می-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: زمستان گذشته براثر تیراندازی ماموران مرزی دو کولەبر سردشتی زخمی و روانه بیمارستان ارومیە شدند اما تاکنون بە علت عدم توانایی در پرداخت هزینەهای درمان، به آنها اجازه ترخیص داده نمی شود. مدیران بیمارستان به خانواده این دو کولەبر گفتەاند؛ بیمارانی که بر اثر اصابت گلوله از سوی نیروهای نظامی ایران مجروح و نیاز به درمان داشته باشند، مشمول طرح تحول سلامت نمی شوند.

بەگزارش آژانس خبری موکریان، بهمن توفیقى اھل روستای گاکە از توابع سردشت، ١۵ اسفند ٩۵، در اطراف روستاى بیتوش مورد اصابت گلوله نیروهای مرزی ایران قرار گرفت و به علت شدت جراحات از ناحیه شکم به بیمارستان امام ارومیه منتقل شد.

خانوادە توفیقی گفتند: “به دلیل ناتوانى در پرداخت هزینەهای بیمارستان، اجازه ترخیص فرزند خود را ندارند”.

عثمان احمدی دیگر کولەبر مرزی اھل روستاى دوله سردشت ١٣ بهمن ٩۵ بر اثر تیراندازی ماموران مرزی ایران زخمی و هم اکنون در بیمارستان امام ارومیه بستری می باشد.

خانواده احمدی گفتند: “یکی از پاهای عثمان به دلیل جراحات وارده و تاخیر در درمان وی از کار افتاده و تا حالا هزینه ترخیص او به بیش از ۶٠ میلیون تومان رسیده و ما توانایی پرداخت این مبلغ را نداریم”.

خانوادە ھای این دو کولەبر نگران افزایش بدھی خود بە بیمارستان ھستند وگرنە وضعیت جسمی توفیق و عثمان چندان مناسب ترخیص نمی باشد.

مدیران بیمارستان به خانواده این دو کولەبر گفتەاند؛ بیمارانی که بر اثر اصابت گلوله از سوی نیروهای نظامی ایران مجروح و نیاز به درمان داشته باشند، مشمول طرح تحول سلامت نمی شوند.

زندانیان