نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حادثه پلاسکو؛ خروج پیکر دو آتش‌نشان در صبح روز هشتم

26-ژانویه-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: صبح پنج‌شنبه نیروهای عملیاتی فعال در خرابه‌های ساختمان پلاسکو، پیکر دو تن از آتش‌نشانان جان‌باخته را کشف کردند. آن‌ها در عین حال موفق شدند پیکر یکی از جان‌باختگان که کشف شده اما زیر آوار مانده بود را از محل خارج کنند.

به گزارش رادیو فردا، تا کنون پیکر ۱۲ آتش‌نشان و ۴ شهروند دیگر از آوار خارج شده‌است. آن‌طور که خبرگزاری ایسنا می‌گوید جست‌وجو برای یافتن پیکر سه آتش‌نشان دیگر همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، هفتم بهمن ماه از نفوذ نیروهای عملیاتی و امدادی به طبقه منفی یک ساختمان خبر داده‌است.

پیکر چهارمین شهروند غیر آتش‌نشان چند روز پیش و در همین طبقه پیدا شده بود، اما به‌دلیل نگرانی از فروریختن آوار، خروج آن متوقف شده بود. امدادگران در نهایت موفق شدند در صبح هفتم بهمن ماه پیکر این شهروند را از آوار بیرون بیاورند.

در حال حاضر شمار رسمی کشته‌شدگان به ۱۳ آتش‌نشان و ۴ شهروند دیگر رسیده‌است. از میان ۱۳ آتش‌نشان، یک نفر در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

بنا بر گزارش‌ها، در دومین هفته از عملیات امداد و آواربرداری از پلاسکو، بخش بزرگی از آوار و نخاله‌های ساختمان از محل خارج شده‌است. جانشین معاون خدمات شهری شهرداری تهران به خبرگزاری ایسنا گفته است ۱۸ هزار تن نخاله منتقل شده و نزدیک به ۱۵ درصد از آوار هنوز باقی مانده‌است.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفته است در حال حاضر جست‌وجوها در طبقه منفی یک و بخش‌های شمال و شمال‌غربی متمرکز شده‌است. آقای ملکی روز پیش ابراز امیدواری کرده بود که عملیات آواربرداری در روز پنج‌شنبه به پایان برسد.

عملیات جست‌وجوی جان‌باختگان پلاسکو در حالی ادامه دارد که وزیر کشور ایران از «اتصال برق» به‌عنوان علت اولیه حادثه خبر داده و دادستانی تهران نیز «تذکر» داده که مسئولان و مقام‌های جمهوری اسلامی از «رنگ‌ولعاب سیاسی دادن» به این واقعه خودداری کنند.

برچسب ها:

زندانیان