نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خانواده‌ کارگران بازداشتی خواهان آزادی بستگان خود شدند

17-ژوئن-2016

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس:  خانواده‌های کارگرانی که در جریان برپایی اجتماع صنفی اعتراضی در مقابل ساختمان شهرداری اهواز از پنج روز پیش تاکنون در بازداشت به سر می‌برند، از مقامات قضایی خواستار آزادی بستگان خود شدند.

بنابر اعلام خبرگزاری ایلنا امروز پنجمین روزی است که ۲۰ نفر از کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز تنها به دلیل پیگیری مطالبات معوقه خود با شکایت شهرداری راهی حبس شده‌اند.

تعداد کارگران بازداشت شده در ابتدا ۲۴ نفر بود اما پس از بازداشت تعداد ۴ نفر از آنها برای تامین قرار آزادی موقت خود و دیگر همکارانشان آزاد می‌شوند اما در نهایت به دلایلی نامعلوم بازداشت شدگان به زندان منتقل شده و به چهار کارگر دیگر نیز گفته می‌شود که در روز مقرر برای حضور در دادگاه حاضر شوند.

تمامی این کارگران که بابت مزد و مزایای پرداخت نشده از پیمانکار و مدیران شهرداری در مقام کارفرمای اصلی خود طلبکار هستند با شکایت شهرداری (کارفرمای اصلی) راهی زندان شده‌اند.

ادامه این وضعیت در حالی است که شنیده شده مقامات قضایی اهواز بر سر آزادی این کارگران در حال مذاکره با مسئولان شهرداری هستند و همین مسئله باعث قوت گرفتن احتمال آزادی مشروط این کارگران شده است.

زندانیان