نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خبر فوری: شاهرخ زمانی در زندان رجایی‌شهر درگذشت

13-سپتامبر-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: شاهرخ زمانی، فعال کارگری محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج ساعتی پیش درگذشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این عضو سندیکای نقاشان و کارگران ساختمان استان البرز و کمیته‌ی پیگیری ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری که در سالت ۱۲ بند ۴ زندان رجایی‌شهر کرج محبوس بود، به طور ناگهانی و ساعت ۵ بعد از ظهر امروز درگذشت.

یک منبع مطلع از وضعیت وی در گفت‌و‌گو با گزارش‌گر «نفس در قفس» در خصوص این واقعه گفت: «شاهرخ زمانی صبح امروز سالم و سرحال به نظر می‌رسید، بعد از نهار که در حال خواب بود، فوت کرد. زندانیان وی را در حالی به بهداری منتقل کردند که تمام بدن وی کبود و سیاه بود اما بهداری زندان هنوز علت قطعی مرگ را اعلام نکرده است.»

شاهرخ زمانی در حالی در زندان فوت کرد که پیش‌تر مسولان زندان از انتقال وی به مراکز درمانی برای انجام آزمایش ام.آر.آی جلوگیری کرده بودند.

این زندانی سیاسی در سول نزدیک به ۲ سال گذشته از فراموشی لحظه‌ای و سردردهای مزمن رنج می‌برد.

این فعال کارگری در تاریخ هجدهم خردادماه سال ۹۰ توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و در تاریخ بیست و هفتم مهرماه، با تودیع وثیقه دویست میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد.

شاهرخ زمانی پس از آزادی در دادگاه انقلاب به ۱۱ سال زندان محکوم شد و در دی ماه سال ۱۳۹۰ به همراه دیگر فعال کارگری محمد جراحی برای اجرای محکومیت خود بازداشت شد.

وی در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۲ بدون حکم دادگاه از زندان مرکزی تبریز به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

برچسب ها:

زندانیان