نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خودسوزی سه دستفروش بر اثر خشونت ماموران شهرداری

30-آوریل-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد به برخورد ماموران شهرداری در برخورد با دستفروشان در شهرها گفت که تاکنون سه نفر در کشور بر اثر رفتار خشن ماموران شهرداری خودسوزی کرده اند و چندین نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، «احمد میدری»، از دستفروشی به عنوان یک شغل غیررسمی نام برد که افرادی که در معرض فقر قرار دارند، به آن روی می آورند.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: “حدود ۲ سال است که این معاونت موضوع دستفروشی را در کشور مورد بررسی قرار داده و در این زمینه گزارش هایی تهیه و به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال کرده است”.

میدری ادامه داد: “نتایج بررسی موضوع دستفروشی در سه شهر تهران، رشت و اهواز موضوع دستفروشی نشان داد در شهر تهران یک دستفروش ماهانه ۱۵ میلیون ریال (۱.۵میلیون تومان) و در شهرهایی نظیر رشت و یا اهواز ۸ میلیون ریال (۸۰۰ هزار تومان) درآمد دارند”.

معاون رفاه اجتماعی وزیر کار بیان داشت: “دستفروشان حداقل ۵ سال است که در شهرها ساکن هستند؛ این افراد به طور عام سرپرست خانوار محسوب می شوند”.

میدری تاکید کرد: “ما باید در برخورد با چنین انسان هایی که کار مناسب ندارند و دچار سرخوردگی هستند به درستی برخورد کنیم؛ برخوردهای نامناسب می تواند به تنش اجتماعی منجر شود”.

معاون وزیر کار گفت: “با تعاملی که با استانداری اهواز داشتیم، توانستیم برای دستفروشان شهر، مکان هایی را تعبیه کنیم که در آن محوطه دستفروشی کنند”.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد به برخورد ماموران شهرداری در برخورد با دستفروشان در شهرها گفت که تاکنون سه نفر در کشور بر اثر رفتار خشن ماموران شهرداری خودسوزی کرده اند و چندین نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

زندانیان