نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خودسوزی یکی از غرفه‌داران میادین میوه و تره‌بار تهران در مقابل شورای شهر

14-آگوست-2016

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: گزارش‌ها از ایران حاکی است که امروز یک شنبه ۲۴ مردادماه فردی در اعتراض به “عدم رسیدگی به درخواستش از سوی شهرداری تهران” در مقابل ساختمان شورای شهر پایتخت ایران خودسوزی کرده است.

به گزارش تسنیم، ناصر امانی، سخنگو شهرداری تهران در پی خودسوزی این فرد در کانال تلگرام شهرداری نوشت که این “جانباز” چهار سال در میدان میوه تره و بار منطقه ازگل غرفه دار بوده است.

به گفته آقای امانی این غرفه ها مطابق دستور العمل مصوب سازمان میادین میوه و تره بار طبق مزایده در اختیار درخواست کنندگان قرار می گیرد، اما این فرد با استفاده از “سهمیه جانبازی” طبق ماده ۳۴ “قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران” غرفه ای برای یک سال در اختیارش قرار گرفت.

بر اساس قانون این واگذاری محدود به یک دوره است. اما آقای امانی گفت که به دلیل مراجعات این فرد به شهرداری تهران واگذاری این غرفه از سال ۹۲ تا ۹۴ تمدید شد و قرار شد این غرفه در سالجاری تحویل شهرداری شود.

این غرفه دار امروز مجدد برای تمدید مجوز به شهرداری رفته و عنوان کرده که در “تهیه ودیعه مسکن و جهیزیه دخترش” با مشکل روبرو است.

سخنگو شهرداری تهران گفت: “به وی اطمینان داده شد که تلاش می شود تا مشکلات وی برطرف شود. اما او همچنان بر تمدید واگذاری غرفه تاکید داشت.”

این فرد پس از عدم موافقت با درخواستش در مقابل شورای شهر دست به خودسوزی زد. او پس از حضور مأموران آتش نشانی و اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

براساس بررسی های اولیه اعلام شده که او دچار حدود ۲۰ درصد سوختگی شده است.

زندانیان