نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دخالت ماموران امنیتی در تشییع جنازه شاهرخ زمانی و بازداشت چند تن / ویدئو

15-سپتامبر-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: مراسم تشییع جنازه‌ی شاهرخ زمانی، فعال کارگری با دخالت ماموران امنیتی به بازداشت موقت چند تن از شرکت‌کنندگان انجامید.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این مراسم که صبح امروز در گورستان وادی رحمت تبریز برگزار شد، بیانیه‌ای از سوی ۷ تشکل کارگری قرائت شده و سپس شرکت‌کنندگان به سر دادن شعار پرداختند.

از جمله شعارهایی که در این مراسم سر داده شد می‌توان به «زنده باد شاهرخ زمانی»، «درود بر شاهرخ زمانی»، «راه شاهرخ راه ماست، شاهرخ معلم ماست» اشاره کرد.

بنا به گزارش‌های رسیده در پایان این مراسم ماموران امنیتی با حمله به شرکت‌کنندگان اقدام به بازداشت چند تن از آنان کردند که پس از دخالت دیگر حاضرین مجبور به آزادی فوری آنان شدند.

گفتنی است، وزارت اطلاعات از عصر دیروز طی تماس‌های متعددی با فعالین سیاسی و کارگری در شهرهای مختلف به آنان نسبت به هرگونه حضور در مراسم تشییع جنازه‌ی شاهرخ زمانی هشدار داده بود.

گفتنی است، هم‌بندان شاهرخ زمانی پیکر بی‌جان وی را ساعت ۱۷ روز ۲۲ شهریور ماه جاری در اتاق‌اش در سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجایی‌شهر کرج در حالی یافتند که قطرات خون بر دهان وی و آثار کبودی در سر وی مشهود بوده است.

بهداری زندان رجایی‌شهر کرج علت فوت را سکته‌ی مغزی تشخیص داده است.

برچسب ها:

زندانیان