نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رضا شهابی پس از وقفه‌ای یک روزه به زندان بازگشت

9-آگوست-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: رضا شهابی که دیروز پس از مراجعه به زندان به دلیل «عدم هماهنگی» برای یک شب آزاد شده بود، امروز خود را برای تحمل ۳ ماه حبس به زندان رجایی‌شهر کرج معرفی کرد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، صبح امروز ۱۸ مرداد ماه جاری خود را به زندان رجایی‌شهر کرج معرفی کرد.

سندیکای شرکت واحد در اطلاعیه‌ی خود در این مورد نوشته است: «صبح روز هجدهم مرداد شهابی به همراه یکی از اعضای سندیکا و همسرش به زندان رجایی شهر مراجعه کرد تا وسایل خود را تحویل بگیرد و با وجود اینکه خود ایشان نامه آزادی خود به تاریخ بیست و چهارم شهریور سال ۱۳۹۴ را در پرونده دید اما با بهانه قرار دادن غیبت شهابی در سال ۱۳۹۳ ایشان را راهی بند قرنطینه کردند.»

گفتنی است، رضا شهابی به دلیل دو مرحله عمل جراحی سنگین در ناحیه‌ی گردن و کمر با سپردن وثیقه‌ی دویست میلیون تومانی به مرخصی آمده بود و بیش از یک سال بود که از سوی دادستانی تهران تهدید می‌شد که در صورت عدم مراجعت به زندان ملک وثیقه‌گذار ضبط خواهد شد و اخیرا هم دستور ضبط وثیقه صادر شده بود.

این فعال کارگری دیروز نیز به زندان رجایی‌شهر مراجعه کرده بود اما به دلیل آن‌چه «عدم هماهنگی بین دادستانی و زندان» خوانده شده، پس از دقایقی از زندان آزاد شده بود.

برچسب ها:

زندانیان