نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سازمان معلمان ایران نسبت به در خطر بودن جان اسماعیل عبدی هشدار داد

25-می-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: در بیست و ششمین روز از اعتصاب غذای اسماعیل عبدی، معلم زندانی سازمان معلمان ایران نگرانی خود را از وضعیت جسمانی این فعال صنفی اعلام کرد.

سازمان معلمان ایران در بیانیه‌ای نوشته است که طولانی شدن اعتصاب غذای اسماعیل عبدی نه تنها موجب نگرانی خانواده او و فرهنگیان شده بلکه بخش بزرگی از جامعه ایران را هم نگران کرده است.

این تشکل صنفی معلمان «بی‌تفاوتی و بی‌توجهی مسئولان قضایی و امنیتی را مغایر منافع ملی و امنیت عمومی دانسته» از پیامدهای اجتماعی این بی توجهی ابراز نگرانی کرده است.

اسماعیل عبدی، معلم ریاضی مدرسه‌های اسلام‌شهر و عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران که حکم شش سال حبس خود را در زندان اوین می‌گذارند، از روز ۱۰ اردیبهشت در اعتراض به «صدور احکام امنیتی» برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران در اعتصاب غذاست. او از درد شدید کلیه، نوسان فشار خون و کاهش وزن رنج می‌برد.

سازمان معلمان ایران گفته است صرف نظر از کم و کیف پرونده قضایی و ‌اتهامات اسماعیل عبدی «چرا مسئولان ‌مربوطه هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؟»

این سازمان خواستار اتخاذ تدابیر پیش‌گیرانه و اقدامات مناسب در این راستا شده است.

دو روز پیش طومار درخواست آزادی اسماعیل عبدی با ۱۵ هزار امضا توسط گروهی از معلمان تحویل قوه قضاییه شد.

رونوشت این طومار برای دفتر ریاست جمهوری نیز فرستاده شده است، با این امید که در راستای تحقق شعار توجه به منشور حقوق شهروندی به کار بیاید.

در روزهایی که اسماعیل عبدی در اعتصاب غذا بود بارها چه از سوی معلمان و دانش‌آموزان و چه از طرف نهادهای بین‌المللی نسبت به وضعیت جسمانی او ابراز نگرانی شده بود اما مقامات مسئول پاسخی به این نگرانی‌ها نداده‌اند.

برچسب ها:

زندانیان