نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شرایط جسمی بسیار وخیم رضا شهابی در زندان اوین!

17-ژوئن-2013

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: هفته گذشته فشار درد کمر رضا شهابی که به پای چپ اش سرایت کرده بود باعث شد تا او را در درمانگاه زندان اوین بستری کنند؛ اما به دلیل نبود امکانات پزشکی، بهداشتی و تغذیه ی مناسب و همچنین برخورد نامناسب و توهین آمیز مسئول بهداری و پزشک بهداری زندان اوین، با درخواست شخصی مجدداً به زندان منتقل شد. در حال حاضر رضا شهابی در شرایط بسیار بدی به سر می برد و تنها با کمک هم اتاقی هایش قادر به کمترین جابجایی است. درد کمر و پای چپ رضا تنها با تزریق آمپول مورفین، کورتون و مسکن های دیگر ساکت می شود و امان این کارگر زندانی را بریده است.

مسئولان زندان به بهانه ی شرایط انتخابات از انتقال رضا به بیرون از زندان جهت انجام ام.آر.آی هم سرباز زده اند و این کارگر زندانی را متهم به بزرگ نمایی و اغراق در وضعیت وخیمی می کنند که خودشان بر سر او آورده اند!

به گزارش کمیته ی دفاع از رضا شهابی، بنا بر اعلام پزشکان معالج رضا وضعیت جسمی او به گونه ای است که به هیچ وجه توان تحمل زندان را ندارد و باید به سرعت از زندان آزاد شود. این کمیته مسئولان قضایی و امنیتی را، که علیرغم دستور اکید پزشکان معالج رضا را در شرایطی نامناسب و بعد از عمل جراحی حساس به زندان منتقل کردند، مسئول شرایط بسیار وخیم وی می داند و از تمامی تشکل ها و فعالان کارگری ایران و جهان می خواهد که اکنون نیز مانند دفعات پیش به هر شکل ممکن اعتراض خود را به تداوم حبس این کارگر زندانی و عضو هیئت مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کنند.

برچسب ها:

زندانیان