نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

قدردانی دبیر کل زندانی کانون صنفی معلمان از فرهنگیان

19-جولای-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان ایران، طی تماس تلفنی با خانوده از حمایت های فرهنگیان کشور تشکر و قدردانی نمود.

به گزارش حقوق معلم وکارگر، اسماعیل عبدی در بیستمین روز بازداشت با خانواده اش تماس تلفنی داشت. به گفته همسرش، عبدی مانند گذشته دارای وضعیت روحی خوبی بوده است.

دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران در این گفتگوی تلفنی پیگیر وضعیت اعتراضی فرهنگیان شده و از همه تلاش های همکاران، قدردانی و سپاس گزاری نموده است. عضو ارشد کانون صنفی درباره دست نوشته اش پرسیده و تاکید نموده است که خانواده اش در هیچ حرکت اعتراضی ای که از سوی معلمان انجام می شود، دخالتی نداشته و در آن شرکت نکنند.

دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران، ششم تیرماه زمانی که برای پیگیری علت ممنوع الخروج بودنش به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، پس از ساعت ها بازجویی، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، این در حالی بود که بیش از ۷۰ نفر از فعالان صنفی و مدنی وی برای حضور در دادسرا همراهی می کردند.

پیش از آن در یکشنبه ۳۱ خرداد، هنگامی که اسماعیل عبدی قصد خروج از کشور را داشت، مطلع شد که ممنوع الخروج شده و ضمن ضبط پاسپورت از خروج وی ممانعت به عمل آمد، این فعال صنفی به عنوان نماینده شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور برای شرکت در ا جلاس EI کانادا (هفتمین کنگره فدراسیون جهانی اتحادیه های آموزش و پرورش و انجمن های معلمان) انتخاب شده بود و به همین منظور و برای گرفتن ویزا قصد سفر به کشور ارمنستان را داشت، مسئول ابلاغ حکم ممنوع الخروجی، دلیل این ممنوعیت را دستور اجرای احکام اوین عنوان کرده و افزوده بود که باید روز چهارشنبه سوم تیرماه به معاونت قضایی دادستانی کشور در تهران مراجعه کند.

اسماعیل عبدی که سابقه بازداشت نیز دارد و در آخرین مورد به ده سال حبس تعلیقی محکوم شده است، در اردیبهشت ماه و همزمان با تجمعات اعتراضی معلمان در سراسر کشور، احضار و عدم اجرای حکم حبس وی منوط به استعفا شده بود، این استعفا مورد قبول هیئت مدیره کانون صنفی معلمان قرار نگرفت.

به نظر می رسد با توجه به اینکه کمتر از یک سال به پایان مدت تعلیق حبس وی باقی مانده است، نیروهای امنیتی قصد دارند با تشکیل پرونده ی جدید حکم ده سال تعلیقی را نیز اجرا نموده و یا آن را به تهدیدی برای توقف فعالیت های صنفی این معلم منتقد تبدیل کنند.

برچسب ها:

زندانیان