نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت جدید بهنام ابراهیم‌زاده به ۹ سال حبس

4-ژانویه-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج طی یک پرونده‌ی جدید به تحمل ۹ و نیم سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این عضو زندانی کمیته‌ی پیگیری ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری که روز ۱۲ آذر ماه در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شده بود، طی حکمی به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

ریاست این جلسه‌ی دادگاه را قاضی احمدزاده بر عهده داشته و حکم صادره روز ۸ دی ماه جاری در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب و توسط قاضی صلواتی به وی ابلاغ شده است.

بر مبنای این حکم، وی  به اتهام «ارتباط با احمد شهید و سر پل مجاهدین و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و با استناد به ماده ۶۱۰  قانون مجازات اسلامی به هفت سال و نیم زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» با استناد به ماده ۵۰۰  قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال ونیم حبس و ۴۵۰ هزارتومان جریمه نقدی و جمعا به تحمل ۹ سال حبس تعزیزی و پرداخت ۴۵۰ هزارتومان جزای نقدی و همچنین به اتهام «نگهداری ورق پاسور» به تحمل چهار ماه و نیم حبس محکوم شده است.

این در حالی است که دیروز، پس از ۳۱ روز و با درخواست‌های مکرر هم‌بندی‌ها و خانواده‌اش به اعتصاب غذای خود پایان داد.

 

بهنام ابراهیم‌زاده روز ۱۲ آذر ماه و پس از انتقال به دادگاه، به بند ۱ زندان رجایی‌شهر کرج و پس از آن نیز در تاریخ ۶ دی ماه به بند ۲ این زندان منتقل شد. وی با درخواست انتقال به بند زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده بود.

وی پیش‌‌تر نیز پس از ۲۴ روز اعتصاب غذای تَر و ۲ روز اعتصاب غذای خشک در روز ۱۳ شهریور ماه سال جاری از بند زندانیان عادی به بند زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر منتقل شده بود.

بهنام ابراهیم‌زاده عصر روز ۱۳ اردیبهشت ماه ابتدا به دادسرای مقدسی اوین و سپس به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ این زندان منتقل شده بود.

وی از آن زمان تا ۲۱ مرداد ماه در بند ۲۰۹ و تحت بازجویی قرار داشت که منجر به گشوده شدن پرونده‌ی جدیدی برای وی شد.

فشارها بر این فعال کارگری در پی حمله‌ی نیروهای وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و گارد زندان به بند ۳۵۰ زندان اوین در ۲۸ فروردین ماه امسال افزایش یافت.

این فعال کارگری که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود در حال سپری کردن چهارمین سال محکومیت خود است.

وی در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

زندانیان