نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

معلم سقزی به حبس تعلیقی محکوم شد

19-جولای-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: طاهر قادرزاده فعال کانون صنفی معلمان شهر سقز در دادگاه تجدیدنظر به سه ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش کانون صنفی معلمان، دادگاه تجدیدنظر حکم حبس سه ماه و یک روز حبس، تعلیق شده برای مدت سه سال برای طاهر قادرزاده صادر کرد. حکم مزبور در شعبه‌ی پنجم دادگاه انقلاب شهر سقز صادر شده است.

پیش از این دادگاه بدوی، طاهر قادرزاده را به اتهام «تشویش اذهان عمومی و تلاش برای سازماندهی تجمع اعتراضی معلمان» بر اساس فراخوانهای سراسری کانون صنفی معلمان به ۳ ماه و یک روز حبس تعزیزی محکوم کرده بود. وی نسبت به حکم صادره اعتراض کرده بو‌د.

این معلم سقزی در اسفندماه سال ۱۳۹۴ در نتیجه‌ی فشار بر کانون‌های صنفی معلمان در ایران بازداشت و با تشکیل پرونده‌ی قضایی روبرو گردید.

اتهام این کنشگر صنفی به هنگام بازداشت، «برهم‌زدن نظم عمومی» عنوان شده بود. او بعد از مدتی با اتهامات قیدشده در حکم قضایی روبرو گردیده و سپس با قید وثیقه آزاد شده بود.

طی دو سال اخیر طاهر قادرزاده دبیر ریاضی مدارس سقز، بارها از سوی مراکز امنیتی جمهوری اسلامی احضار و مور بازجویی قرار گرفته شده است.

در سال ۱۳۹۵ پس از صدور حکم حبس از سوی دادگاه، انجمن صنفی معلمان کُردستان از دستگاه قضا و مقامات امنیتی خواسته بود که زمینه‌ی تعامل مقامات امنیتی با فعالین صنفی را با تبرئه‌ی این معلم در دادگاه تجدیدنظر فراهم سازند.

برچسب ها:

زندانیان