نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وکیل اسماعیل عبدی: تقاضای اعاده دادرسی خواهیم کرد

5-آوریل-2017

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: حسین تاج، وکیل اسماعیل عبدی (فعال صنفی معلمان) گفت که به دلیل وجود منع قانونی و همچنین مخالفت ضابطین قضایی با مرخصی نوروزی اسماعیل عبدی موافقت نشد. این وکیل دادگستری با بیان اینکه درخواست اعاده دادرسی برای این پرونده انجام خاهد شد، ابراز امیدواری کرد این فعال صنفی که تنها به جرم دفاع از حقوق معلمان و پیگیری مطالبات صنفی به زندان محکوم شده، تبرئه شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسین تاج، وکیل اسماعیل عبدی (فعال صنفی معلمان) در ارتباط با مخالفت با مرخصی نوروزی این فعال صنفی گفت: “مرخصی دادن به زندانی منوط به شرایطی است که موافقت مسئولان زندان و مقامات دادستانی از جمله این شرایط است؛ در ارتباط با اسماعیل عبدی دادستانی می گوید بایستی چهار ماه از مرخصی قبلی سپری شده باشد که هنوز این مدت قانونی سپری نشده”.

وی افزود: “در عین حال ضابطین قضایی هم با مرخصی دادن به اسماعیل عبدی مخالف هستند”.

تاج با بیان این که حکم قطعی موکل در دادگاه تجدیدنظر صادر شده و براساس این حکم، باید حدود ۵ سال را در زندان بگذراند، ادامه داد: “تقاضای اعاده دادرسی خواهیم کرد و امیدواریم در اعاده دادرسی، این فعال صنفی که تنها به جرم دفاع از حقوق معلمان و پیگیری مطالبات صنفی به زندان محکوم شده، تبرئه شود”.

پیش از این خانواده اسماعیل عبدی از ندادن مرخصی نوروزی به او و همچنین انتقال عبدی به بند ۳۵۰ زندان اوین و قطع تماس‌‌های تلفنی او خبر داده بودند.

برچسب ها:

زندانیان