نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پایان بازجویی و تفهیم اتهام اسماعیل عبدی

20-جولای-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: اسماعیل عبدی روز یکشنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۶ عصر یک بار دیگر با خانواده تماس گرفت، به گفته همسرش،حال عمومی اش خوب بوده و چند دقیقه ای توانسته با بچه ها گفتگو کند.

به گزارش حقوق معلم و کارگر، دبیر کل بازداشت شده کانون صنفی معلمان گفته است که به خاطر روز تولدش یعنی ۲۸ تیر اجازه یافته با خانه تماس تلفنی بگیرد.

در پی پرسش های همیشگی همسر درباره زمان آزادیش، می گوید زمان آزادی، مشخص نیست، اما بازجویی تمام شده و تا سه روز دیگر،یعنی سه شنبه، پرونده اش به بازپرسی شعبه ۲ سپاه اوین منتقل خواهد شد، خانم عبدی می پرسد برای انتقال پرونده مگر نباید تفهیم اتهام شده باشید، و چگونه بدون تفهیم اتهام، پرونده را به بازپرسی منتقل می کنند، پدر مبینا،امیر حسین و ماندانا پاسخ می دهد که تفهیم اتهام شده است.

وی اتهامات خود را شرکت در تجمعات و سازماندهی آنها و برهم زدن نظم عمومی و غیره می خواند، این عضو ارشد کانون صنفی معلمان ایران گفته است که تا چند روز آینده یک ملاقات حضوری دیگر ترتیب خواهند داد و تلاش می شود که باز هم تماس تلفنی داشته باشیم.

اسماعیل عبدی دبیر ریاضی دبیرستان های اسلام شهر و استاد و مربی شطرنج استان تهران از شنبه ششم تیرماه با بدرقه نزدیک ۸۰ تن از کنشگران صنفی فرهنگی به اوین رفت و همچنان در بازداشت موقت به سر می برد.

برچسب ها:

زندانیان