نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پس از گذشت نزدیک به دو سال و برگزاری دادگاههای متعدد، شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا بار دیگر مورد محاکمه قرار گرفتند

1-اکتبر-2013

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: پس از گذشت ۲۱ ماه از بازداشت شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا و برگزاری دادگاههای متعدد بر علیه این کارگران، صبح دیروز هفتم مهر ماه شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان کردستان این دو فعال کارگری و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را مورد محاکمه قرار داد.

 

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، در این دادگاه که از ۱۰ صبح دیروز و با شرکت وکیل این کارگران آقای محمد قوامی برگزار شد ابتدا قاضی دادگاه بحث استعفای شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا را از اتحادیه آزاد کارگران ایران به میان کشید اما پس از دفاعیات این کارگران و آقای محمد قوامی و بحث حول فعالیتهای اتحادیه، قاضی دادگاه از شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا دعوت کرد تا برای ثبت قانونی اتحادیه آزاد کارگران ایران تلاش نمایند. قرار است ظرف روزهای آینده حکم دادگاه شعبه اول تجدید نظر استان کردستان در مورد مظفر صالح نیا و شریف ساعد پناه به آنان ابلاغ شود.

 

مظفر صالح نیا و شریف ساعد پناه به ترتیب در روزهای ۱۵ و ۱۸ دی ماه ۱۳۹۰ از سوی مامورین امنیتی با اتهامات واهی بازداشت و روز ۲۹ دی ماه همانسال با قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند و بدنبال آن تا ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۲ بارها مورد محاکمه قرار گرفتند. در این محاکمات قاضی دادگاه شرط صدور حکم برائت برای این کارگران را استعفا از اتحادیه ازاد کارگران ایران اعلام کرده بود. اما آنان در این دادگاهها بارها بر حق کارگران مبنی بر برپائی تشکلهای مستقل کارگری تاکید نموده و حاضر به استعفا از اتحادیه نشدند. به همین دلیل دادگاه شعبه اول شهر سنندج در روز ۲۲ فروردین ماه سالجاری هر کدام از آنان را به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد و بدنبال آن وکیل این کارگران خواهان تجدید نظر در احکام صادره شد.

زندانیان