نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پلمب ۴۵ نمایشگاه اتومبیل در تبریز

25-آگوست-2013

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت آذربایجان شرقی از طرح برخورد و پلمب شدن ۴۵ نمایشگاه اتومبیل در استان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا هنردوست” در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: پارک خودروها در مقابل نمایشگاه‌های اتومبیل به صورت دوبله، پیاده رو، روی پل عمودی و مورب و افزایش مشکلات ترافیکی و همچنین تجمع دلالان خودرو در جلوی نمایشگاه‌های اتومبیل و ایجاد مزاحمت برای رهگذران، اداره نظارت بر اماکن عمومی را بر آن داشت که ضمن هماهنگی با پلیس راهور و راه اندازی گشت تلفیقی با حضور عوامل آن پلیس و همچنین عوامل معاونت اجتماعی و ارشاد، طرح نظارت بر صنف مذکور را به مرحله اجرا گذارد.

 

وی افزود: در اقدامی مستمر که هم اکنون نیز ادامه دارد تاکنون بیش از ۶۴ فقره از نمایشگاه‌های اتومبیل مورد بازدید قرار گرفته و ضمن اخذ تعهد به تعداد ۱۹ فقره از مدیران صنف مذکور که دارای تخلفات جزیی بودند، تعداد ۴۵ فقره از آنها پلمب شده و همزمان عوامل پلیس راهور نیز خودروهای متخلف را اعمال مقررات کرده و برای آنها برگ جریمه صادر کردند.

 

سرهنگ هنردوست، همچنین از اجرای طرح نظارت بر کافه خانه‌ها خبر داد و گفت: به سبب ماهیت شغلی صنف قهوه خانه‌ها ، ورود افراد معتاد به این صنف بیش از سایر صنوف بوده و این امر زمینه مساعد برای بروز جرایم دیگر به خصوص خرید و فروش و توزیع مواد مخدر و سرقت را فراهم می‌آورد.

 

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با پلیس مبارزه با مواد مخدر، طرح کنترلی قهوه خانه‌ها به مرحله اجرا گذاشته شد که در این بازدیدها بالغ بر ۵۴ قهوه خانه مورد بازدید قرار گرفته و تعداد ۲۴ قهوه خانه به دلیل رعایت نکردن مقررات، ضوابط اماکن عمومی، کشف مواد مخدر، کشف سی دی با محتوای مبتذل و غیرمجاز و نداشتن مجوز فعالیت پلمب شدند.

 

هنردوست اظهار کرد: همچنین از تعداد ۳۰ نفر از مدیران این صنف تعهدات لازم در خصوص رعایت مقررات و ضوابط و راه ندادن معتادان به این مکان‌ها با نصب تابلو به قهوه خانه‌ها، اخذ شد.

 

زندانیان